کد خبر: 40989 A

مخالفت کوین اسمیت با مارتین اسکورسیزی/ جنجال بر سر مارول ادامه دارد

مخالفت کوین اسمیت با مارتین اسکورسیزی/ جنجال بر سر مارول ادامه دارد

پس از اظهار نظر جنجالی مارتین اسکورسیزی درباره سینمای مارول، این بار کوین اسمیت چهره مطرح با او مخالفت کرد.

ایران آرت، کوین اسمیت: کِوین اسمیت یکی از شناخته‌شده‌ترین عاشقان دنیای کامیک بوک در هالیوود است. او نظر "مارتین اسکورسیزی" که سینمای مارول و اَبَرقهرمانی را سینما نمی‌داند به چالش کشیده و فیلم خود او را مثالی از این ژانر می‌داند.

 او در گفتگو با یاهو گفت: اسکورسیزی که ژانر "اَبَرقهرمانی" را سینما نمی‌داند قبلاً خودش فیلم ابرقهرمانی "آخرین وسوسه مسیح" را ساخته است.

اسکورسیزی خالق فیلم‌های ماندگاری چون "راننده تاکسی" و "گاو خشمگین" چندی پیش در گفتگو با مجله "امپایر" عنوان کرده بود که دنیای مارول و ابرقهرمانی را سینما نمی‌داند و آن را با "تِم‌ پارک‌ها" یا همان پارک‌های موضوعی مانند پارک دیزنی و پارک جنگ ستارگان و ازین قبیل رویدادها و اقدامات سرگرمی مقایسه کرده بود.

به گزارش فارس به نقل از ایندی‌وایر، اما بسیاری از کارگردانان و فیلمسازان بویژه آن‌ها که در این سبک بیشتر فعالیت کرده‌ بودند سخنان و نظر اسکورسیزی را به چالش کشیدند و حالا کوین اسمیت هم به صف منتقدان و مخالفان خالق "مرد ایرلندی" پیوست.

طی مصاحبه اخیر اسمیت با "یاهو اینترتینمنت" از او در مورد نقد اخیر اسکورسیزی پرسیده شده بود. کارگردان فیلم "جِی و باب ساکت" در این مورد گفته بود: مارتین اسکورسیزی فیلم‌های بسیار خارق‌العاده‌ای در سینما خلق کرده است. از زمانی که من کودک بوده‌ام او همچنان به خلق آثار بزرگ پرداخته است. من او را از خودش بهتر می‌شناسم. این احساسات و عواطف اوست.

با این وجود اسمیت بیان کرد که اسکورسیزی مناسب‌ترین شخص برای قضاوت  و ارزش‌گذاری سینمای مارول و ابرقهرمانی نیست چراکه این کارگردان هیچ‌گونه ارتباط و سنخیت فردی و شخصیتی با کتاب‌های دنیای کامیک و فیلم‌های این ژانر ندارد.

اسمیت گفت: بی‌شک آن تعلق خاطر و دلبستگی عاطفی که من به این ژانر سینمایی دارم اسکورسیزی ندارد. او وقتی اینگونه فیلمی را می‌بیند انگار دارد از یک پارک موضوعی (تِم پارک) دیدن می‌کند. اما من وقتی این فیلم‌ها را می‌بینم انگار دوباره با پدرم(بابا جونم) برای دیدن فیلم به سینما رفته‌ام. من بسیار به عقیده او احترام می‌گذارم اما فکر نکنم او دارای تعلق خاطر مشترک با ما علاقمندان به این سینما باشد. هستند بسیار مردان و زنانی که در بخش‌هایی از سینما با هم اتفاق یا اختلاف نظر دارند.

اسمیت افزود: خود اسکورسیزی هم قبلا فیلم اَبَرقهرمانی ساخته که برای نمونه می‌توان از "آخرین وسوسه مسیح" نام برد. ما با گسترش تخیلمان بر یک داستان یا یک شخصیت می‌افزاییم. اینجا این سوال پیش می‌آید که آیا اگر مسیح در این فیلم اسکورسیزی یک قهرمان نیست پس چیست؟

اوایل همین هفته، "رابرت داونی جونیور" هنرپیشه فیلم "انتقام‌جویان" نقد اسکورسیزی را پذیرفت.

مارتین اسکورسیزی مارول کوین اسمیت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین