کد خبر: 40891 A

بازیگر زیر تیغ آلبوم می‌دهد/ دختر ایران در راه است

بازیگر زیر تیغ آلبوم می‌دهد/ دختر ایران در راه است

کوروش تهامی، بازیگر سینما و تلویزیون که جسته گریخته در زمینه خوانندگی و نوازندگی هم فعالیت دارد، از تصمیم خود برای تولید آلبوم موسیقی خبر داد.

ایران آرت: کوروش تهامی با بازی در آثاری همچون سریال "تبریز در مه"، سریال "زیر تیغ"  و فیلم "به رنگ ارغوان" شناخته می‌شود و البته اوج هنرنمایی‌اش را می‌توان در فیلم سینمایی "رگ خواب" جست‌وجو کرد که نظر تماشاگران، منتقدان و نویسندگان را به ‌خود جلب کرد و چندین جایزه، ازجمله دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ارمغان آورد؛ گرچه آنهایی که اهل تئاترند خوب می‌دانند تهامی ‌بازیگری را از صحنه تئاتر شروع کرده و در این زمینه هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. تازه‌تر اینکه این بازیگر سرشناس کشورمان با نقشی متفاوت در فیلمی به نام "کروکودیل" بازی کرده که این روزها بر پرده سینماها اکران می‌شود.

به گزارش همشهری، همه این بهانه‌ها را که کنار بگذاریم بهانه تازه‌تری هم برای احوالپرسی از این بازیگر جوان داریم و آن تصمیمی است که او برای انتشار آلبوم موسیقی خود گرفته است. کسی که موسیقی آکادمیک و تخصصی را از نوجوانی دنبال کرده و حالا علاوه بر نوازندگی دستی هم در خوانندگی دارد. با ما همراه باشید تا بخش‌هایی از گفت‌وگوی ما با این بازیگر، خواننده، نوازنده و مجری 48ساله سینما و تلویزیون را بخوانید.

برای جشنواره امسال کار جدید دارید؟ 

به امید خدا بله. یکی از کارهای سینمایی‌ام به نام "دختر ایران" به کارگردانی آقای اشکذری در حال آماده‌شدن است و در جشنواره اکران می‌شود. پیشنهادهایی هم هست که قرار است برای جشنواره آماده شود. احتمالا به ‌زودی در آنها فعالیت کنم.

هم‌اکنون مشغول چه کاری هستید؟

هم‌اکنون مشغول بازی در سریال "دل" به کارگردانی آقای منوچهر هادی هستم که در شبکه نمایش‌خانگی قرار است پخش شود و اواخر تصویربرداری آن است.

این روزها کار جدیدی در تلویزیون نداشته‌اید؟

متأسفانه به دلایلی که خودم انتخاب کردم فعلا نمی‌توانم همکاری طولانی با تلویزیون داشته باشم. هم‌اکنون در یک اپیزود یک قسمتی در سریال "محکومین ۲" به کارگردانی آقای سیدجمال سیدحاتمی کار کرده‌ام؛ هم به‌دلیل اینکه کارگردان کاربلدی ‌هستند و هم اینکه نقش خاصی بود، این کار را پذیرفتم و به‌زودی پخش خواهد شد و امیدوارم مردم بپسندند و متوجه متفاوت‌بودن نقش شوند.

چه چیزی حال کورش تهامی را خوب می‌کند؟

البته که موسیقی حال مرا خوب می‌کند. پیش از آنکه وارد حرفه بازیگری شوم موسیقی را دنبال می‌کردم و خیلی دوست داشتم. اصولا فکر می‌کنم بدون هنر و بدون موسیقی نمی‌شود زندگی کرد. به هر حال باید درگیر هنری بود تا بتوانیم از این روزمرگی‌ها فاصله بگیریم و خودمان را دور کنیم که به‌نظر من بهترین ابزار می‌تواند هنر باشد.

علاقه به موسیقی شما را به دوره‌های آموزش نوازندگی و آواز سوق داده تا جایی که مجری یک برنامه تخصصی موسیقی در شبکه ۴ می‌شوید و حتی در این سال‌ها جسته و گریخته همیشه در 2زمینه خوانندگی و نوازندگی فعالیت داشته‌اید؛ از فعالیت در این زمینه‌هادر کنار هنر بازیگری برایمان بگویید.

احساس می‌کنم هنرها همگی با هم ارتباط دارند و یک وابستگی بین آنها وجود دارد و به همین‌خاطر این هنرها را در کنار هم دنبال کرده‌ام. از دوران نوجوانی خیلی تلاش کردم که اگر می‌خواهم به چیزی برسم مسیر را بدون میانبر طی کنم و تمام سختی‌هایش را به جان بخرم، زیرا معتقدم فقط در این حالت است که آدم می‌تواند به آن چیزی که می‌خواهد برسد. در غیراین صورت شاید بدون فراگرفتن اصول و قواعد به جایگاهی برسد، اما این جایگاه گذراست و فقط اهل فن می‌توانند درک کنند. به همین‌خاطر من از نوجوانی موسیقی کار کردم. سازهای تخصصی من کوبه‌ای است و زیرنظر استادان بنام، این کار را ادامه دادم. موسیقی اصیل ایرانی را به‌صورت کلاسیک و زیرنظر استادان مجرب دنبال کردم.

چرا شما که کلاسیک و آکادمیک نوازندگی و خوانندگی را دنبال کرده‌اید آلبوم موسیقی منتشر نمی‌کنید؟

اتفاقا خیلی از دوستان این سؤال را از من دارند. تصمیم به انتشار آلبوم دارم، اما زمان دقیق این اتفاق را نمی‌دانم. من همین وسواس در سینما را در موسیقی هم دارم. خیلی از همکارانم این پیشنهاد را می‌دهند و می‌گویند چرااینقدر تعلل در انتشار آلبوم دارم؟ منتها هرچه جلوتر می‌آیم فکر می‌کنم شاید بعضی وقت‌ها وسواس خیلی زیاد هم خوب نباشد. من منتظر یک فرصت مغتنم هستم. کار موسیقی و آلبوم جمع‌کردن احتیاج به زمان دارد و افرادی که در این زمینه کار کرده‌اند می‌دانند شاید یک سال هم طول بکشد. رفتن به استودیو، همکاری با آهنگساز و ترانه‌سرا نیاز به فرصت دارد. برای کسی مثل من که حرفه اصلی‌ام بازیگری است کمی سخت است، اما امیدوارم به‌زودی این فرصت فراهم و آلبومی از من منتشر شود.

شغل‌‌تان جز بازیگری؟

بیشتر در زمینه هنر بوده؛ مثل تدریس موسیقی و سازهای کوبه‌ای.

 

جشنواره فیلم فجر خواننده کوروش تهامی رگ خواب دختر ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین