کد خبر: 40391 A

سفر "متری شیش و نیم" از توکیو به زوریخ و ورشو

سفر "متری شیش و نیم" از توکیو به زوریخ و ورشو

فیلم "متری شش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی در بخش کشف‌های سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو در کشور لهستان به روی پرده می‌رود.

ایران آرت: "متری شش و نیم" که پیش از این اولین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد بود علاوه بر حضور در سی‌ پنجمین جشنواره فیلم "ورشو"، در بخش رقابتی پانزدهمین جشنواره فیلم "زوریخ" در کشور سوئیس و همچنین بخش رقابتی اصلی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو در کشور ژاپن نیز به روی پرده می‌رود. 

سعید روستایی پس از فیلم "ابد و یک روز" که در جشنواره فجر چند سال قبل جوایز زیادی کسب کرد، "متری شیش و نیم" را در دومین تجربه فیلمسازی خود با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پرینار ایزدیار مقابل دوربین برد. 

هومن کیایی، مازیار سیدی، مهدی حسینی‌نیا، علی باقری، مرجان قمری و پیمان شریعتی جمعی از دیگر بازیگران فیلم "متری شش و نیم" هستند که داستانی اجتماعی را با محوریت معضل مواد مخدر به تصویر می‌کشد.

جشنواره فیلم "ورشو" امسال علاوه بر "متری شش و نیم"، در بخش رقابتی اصلی خود میزبان فیلم "مسخره‌باز" به کارگردانی همایون غنی‌زاده به نمایندگی از سینمای ایران است. 

پخش بین‌المللی این دو فیلم را محمد اطبایی برعهده دارد.

 سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم ورشو از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ اکتبر (۱۹ تا ۲۸ مهر ماه) در کشور در لهستان برگزار خواهد شد. 

 

سعید روستایی متری شیش و نیم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین