کد خبر: 40313 A

پاسخ واکین فینیکس و تاد فیلپیس به حاشیه جدید فیلم جوکر

پاسخ واکین فینیکس و تاد فیلپیس به حاشیه جدید فیلم جوکر

کارگردان و بازیگر فیلم "جوکر" در مقابل اتهامات از اثر سینمایی خود دفاع کردند و مدعی شدند این فیلم خشونت را ترویج نمی‌کند.

ایران آرت: همزمان با ارسال نامه‌ی قربانیان حادثه‌ی تیراندازی آرورا به استودیوی برادران وارنر و ابراز نگرانی آنان از اکران فیلم "جوکر" (Joker)، "تاد فیلیپس" کارگردان و "واکین فینیکس" بازیگر فیلم در مصاحبه با IGN از اثر در مقابل اتهام ترویج خشونت دفاع کردند. فینیکس هفته‌ی گذشته به نشانه‌ی اعتراض به پرسشی با همین مضمون مصاحبه با تلگراف را ترک کرده بود، اما او آماده است تا این بار در مصاحبه با IGN از رابطه‌ی میان "جوکر" و خشونت بگوید.

فینیکس می‌گوید: "به نظر من بسیاری از ما می‌توانیم خوب و بد را از هم تشخیص دهیم. آن دسته از کسانی که تشخیص نمی‌دهند آنگونه که دوست دارند تفسیر می‌کنند. مردم تفاوت میان شعر و ترانه را درک نمی‌کنند. فرق میان کتاب و سرفصل را به غلط درک می‌کنند. بنابراین من فکر نمی‌کنم وظیفه‌ی فیلمساز این باشد که تفاوت میان خوب و بد را به مخاطب بیاموزد. به نظر من تفاوت روشن است."

به گزارش 30نما، فیلیپس نیز می‌گوید "جوکر" در مورد فقدان عشق، رنج‌های دوران کودکی، و فقدان شفقت در دنیا حرف می‌زند. این کارگردان که فیلمنامه را با همکاری "اسکات سیلور" به نگارش درآورده، در ادامه می‌افزاید: "به نظر من مردم می‌توانند پیام را دریافت کنند. عجیب است که بعضی بگویند من پیام فیلم را درک می‌کنم اما بعضی دیگر ممکن است نتوانند. این قضاوت کردن در مورد دیگران است و من می‌توانم فیلم‌های بسیاری را ذکر کنم که در گذشته به این مسئله پرداخته‌اند."

"جوکر" با الهام از فیلم‌های "راننده تاکسی" به کارگردانی "مارتین اسکورسیزی" و "پرتغال کوکی" اثر "استنلی کوبریک" ساخته شده که هر دو در دهه‌ی ۷۰ میلادی موجب نگرانی‌های مشابهی شده بودند. فیلیپس می‌گوید: "به اعتقاد من هنر می‌تواند پیچیده باشد و اغلب باید چنین باشد. اگر خواهان هنر غیرپیچیده‌اید به سراغ خطاطی بروید، اما فیلمسازی همواره هنری پیچیده خواهد ماند."

جوکر

فینیکس می‌گوید کسانی که از "اختلال عاطفی" رنج می‌برند به هر طریقی ممکن است به رفتار خشونت‌آمیز ترغیب شوند، اما این بدان معنا نیست که ما نباید پرسش‌های مهم را مطرح کنیم و یا به مسائل حساس بحث نکنیم. او می‌گوید: "حقیقت این است که شما نمی‌دانید چه چیزی ممکن است کسی را برانگیزاند. ممکن است همین لحظه با همین پرسش انگیزه ایجاد شود. اما در زندگی نمی‌توان چنین گفت: "اکنون که ممکن است کسی را حتی ذره‌ای آزار دهم پرسشی مطرح نمی‌کنم." من چنین چیزی از شما نمی‌خواهم."

فینیکس در پایان می‌گوید: "ناخوشایند است. برای همه‌ی ما ناخوشایند است. همگی ما از چنین مشکلاتی آگاهی داریم و به همین علت است که در موردش حرف می‌زنیم. نباید از حرف زدن در موردشان هراسی داشته باشیم."

برادران وارنر "جوکر" را در تاریخ ۴ اکتبر (جمعه، ۱۲ مهر ۱۳۹۸) در آمریکا اکران می‌کند.

 

جوکر خواکین فینیکس تاد فیلیپس واکین فینیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین