کد خبر: 40038 A

قهرمان جهان و المپیک وارد رقابت اسکار شد

قهرمان جهان و المپیک وارد رقابت اسکار شد

"دویدن خلاف باد" ساخته یک کارگردان آلمانی به نمایندگی از کشور آفریقایی اتیوپی در نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

ایران آرت: «دویدن خلاف باد» به کارگردانی یان فیلیپ ویل چهارمین نماینده اتیوپی در اسکار است که نخستین بار در ۲۰۱۰ وارد این رقابت شد و در سه حضور گذشته هرگز نامزد یا برنده این جایزه معتبر نبوده است. فیلم سرنوشت دو برادر را به تصویر می‌کشد که گام در دو مسیر متفاوت می‌گذارند.

به گزارش همشهری آنلاین، این بار اول است که یک فیلم از اتیوپی با حمایت وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور روانه رقابت اسکار می‌شود. در سه دوره پیشین تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها به شکل مستقل و شخصی فیلم‌های خود را روانه اسکار می‌کردند. ویل که «دویدن خلاف باد» را نامه‌ای عاشقانه به اتیوپی می‌داند، در این فیلم داستان دو برادر را روایت می‌کند؛ یکی در آرزوی قهرمانی در بازی‌های المپیک و دیگری در تلاش برای عکاس شدن که راه‌شان از هم جدا می‌شود و سال‌ها بعد به هم می‌رسند.

بازیگران در «دویدن خلاف باد» به زبان رسمی و محلی اتیوپی یعنی آماریک حرف می‌زنند و در بخشی از آن هایله گبرسیلاسی، قهرمان دو استقامت جهان و المپیک از اتیوپی هم حضوری افتخاری دارد. ویل که علاوه بر آلمانی به زبان‌های انگلیسی، آماریک، اسپانیولی و فرانسوی مسلط است، عشق خود را به اتیوپی به روش‌های مختلف نشان داده و با جمع‌آوری ۱۱۰ هزار دلار، دو مدرسه در این کشور محروم ساخته است.

 

اسکار ورزشکار اسکار 2020 دویدن خلاف باد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین