کد خبر: 39961 A

آغاز اسکار چینی‌ها با فیلم "سیناپس‌ها"/ اسب طلایی اهدا می‌شود

آغاز اسکار چینی‌ها با فیلم "سیناپس‌ها"/ اسب طلایی اهدا می‌شود

جوایز اسب طلایی شامل حال همه فیلم‌هایی می‌شود که به زبان چینی ساخته شده‌اند.

ایران آرت: "سیناپس‌ها" درامی خانوادگی از تایوان، به عنوان افتتاحیه جشنواره فیلم اسب طلایی تایوان انتخاب شد.

این فیلم که ساخته چانگ تسو-چی است، برای افتتاحیه این جشنواره که از ۷ تا ۲۴ نوامبر (۱۶ آبان تا ۳ آذر) ادامه خواهد داشت، انتخاب شده است.

فیلم "باغ مه‌های عصرگاهی" درامی از مالزی به کارگردانی تام لن شو-یو نیز به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره انتخاب شده است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این در حالی است که چین این جشنواره معتبر را تحریم کرده و خواستار بایکوت آن از سوی همه هنرمندان چینی شده است. این امر به دلیل مراسم اهدای جوایز سال پیش مطرح شد که در آن برنده یکی از جوایز خواستار استقلال تایوان شد. چین، تایوان را به عنوان یکی از استان‌هایی که در نهایت باید به این کشور ملحق شود، می‌داند.

جوایز اسب طلایی شامل حال همه فیلم‌هایی می‌شود که به زبان چینی ساخته شده‌اند. با این حال تاکنون روشن شده که شماری از استودیوهای هنگ‌کنگی نیز از تصمیم چین پیروی کرده و از حضور در این جشنواره اجتناب خواهند کرد.

"سیناپس‌ها" با بازی لو هسوئه-فنگ داستانی شوهری را روایت می‌کند که از آلزایمر رنج می‌برد و رابطه‌ای به هم ریخته با دخترش دارد و در ضمن رازی را در زندگی پنهان نگه داشته است. چانگ چند بار برنده اسب طلای این رقابت شده که برای "بهترین زمان‌ها" و "وقتی عشق می‌آید" بوده است. این فیلم جدید وی با الهام از رویدادهایی که برای مادرش در زندگی واقعی رخ داده نوشته شده است.

فیلم اختتامیه جشنواره یعنی "باغ‌ مه‌های عصرگاهی" با بازی سیلیوا چانگ بازیگر تایوانی و هیروشی آبه ژاپنی ساخته شده و دیوید اوکز و جان هانا بازیگران بریتانیایی نیز در آن نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم با اقتباس از رمانی از توان انگ تان نویسنده مالزیایی که نامزد جایزه بوکر شده بود، ساخته شده و درباره اسیری بازمانده از اردوگاه ژاپنی‌ها در دوره جنگ است که در میان جنگل‌های شمال مالایا که در کودکی در همانجا بزرگ شده بود، آرامش را پیدا می‌کند.    

امسال پنجاه و ششمین دوره جشنواره و جوایز اسب طلایی تایوان برگزار می‌شود.

هالیوود جشنواره فیلم اسب طلایی سیناپس ها جشنواره فیلم تایوان لو هسوئه-فنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین