کد خبر: 39936 A

مکزیک با "خدمتکار" وارد رقابت اسکار شد/ فیلم متفاوت لهستان

مکزیک با "خدمتکار" وارد رقابت اسکار شد/ فیلم متفاوت لهستان

دو کشور صاحب سینمای مکزیک و لهستان، فیلم‌های منتخب خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۰ معرفی کردند.

ایران آرت: سینمای مکزیک که سال گذشته با فیلم "روما" ساخته "آلفونسو کوارون" جایزه اسکار خارجی را به خانه برد، امسال فیلم "خدمتکار" به کارگردانی "لیلا آویلس" را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده است. 

"خدمتکار" که سال گذشته در جشنواره فیلم تورنتو رونمایی شد، به اختلاف طبقاتی در جامعه مکزیک می‌پردازد و روایتگر داستان زنی است که شرایط کاری دشواری در یک هتل مجلل دارد. 

به گزارش ایسنا، کمیته اسکار سینمای لهستان نیز سرانجام فیلم "کورپوس کریستی" سومین ساخته بلند "یان کوماسا" را به نماینده این کشور در اسکار ۲۰۲۰ معرفی کرد. این درام مذهبی بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و  درباره خلافکاری است که پس از آزاد شدن از زندان خود را در نقش یک کشیش جا می‌زند. 

"کورپوس کریستی" اخیرا در بخش "روزهای ونیز" جشنواره ونیز رونمایی شد و موفق به کسب جایزه جنبی لیبل سینمای اروپا شد و سپس در جشنواره تورنتو نیز به روی پرده رفت. 

سینمای لهستان سابقه طولانی و قدرتمند در جوایز اسکار دارد و تاکنون ۱۰ بار به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی راه یافته و یک بار نیز در سال ۲۰۱۴ با فیلم "آیدا" به کارگردانی "پاول پالیکوفسکی" این جایزه را کسب کرد. 

سال گذشته در مجموع ۸۹ کشور فیلم‌ منتخب خود را برای رقابت در این شاخه از اسکار ارسال کردند که در نهایت ۸۷ کشور واجد شرایط رقابت شناخته شدند و در نهایت سینمای مکزیک با فیلم "روما" ساخته "آلفونسو کوارون" برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد و امسال تاکنون۵۰ کشور فیلم نماینده خود را برای حضور در این شاخه انتخاب کرده‌اند. 

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

 

جشنواره فیلم تورنتو آلفونسو کوارون فیلم رما لیلا آویلس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین