کد خبر: 3993 A

سینما دزاشیب آمد / از صبح تا 2 نیمه شب فیلم ببینید

سینما دزاشیب آمد / از صبح تا 2 نیمه شب فیلم ببینید

خبر خوش برای اهالی شمال پایتخت، یک سینمای شیک با استانداردهای صدا و تصویر از امشب در دزاشیب آغاز به کار می کند.

ایران آرت : سالن سینمایی مجموعه فرهنگی ورزشی دزاشیب امشب 24 فروردین ماه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان سینمایی و همچنین عوامل فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" به شکل رسمی افتتاح می‌شود.

علی قیس بهره‌بردار این سالن سینمایی درباره این سالن گفت: سالن سینمای دزاشیب در مجموعه فرهنگی ورزشی دزاشیب واقع شده است. عملیات اجرایی این مجموعه از سال 84 آغاز شد و تا سال گذشته عملیات ساخت و احداث این مجموعه ادامه یافت و در نهایت مجموعه سال قبل به بهره‌برداری رسید و سینمای این مجموعه نیز با اکران فیلم "ماجرای نیمروز" به جمع سینماهای تهران پیوست.

وی افزود: زیربنای این مجموعه حدود 6.300 مترمربع است و در 7 طبقه (سه‌طبقه روی زمین، همکف و سه‌طبقه زیرزمین و در قسمت غربی ساختمان، پارکینگ مجزا اجرا شده است. مجموعه فوق شامل سالن ایروبیک و بدن‌سازی، سالن فوتسال، سالن آمفی تئاتر، استخر، سونا، جکوزی و ... می‌شود، که سالن و محوطه سینمایی آن 600 مترمربع مساحت دارد و با حدود 300 صندلی از تمامی استانداردهای لازم برخوردار است.

علی قیس

این سینمادار در ادامه درباره هزینه‌های ساخت و احداث این سالن سینمایی بیان کرد: هزینه اولیه سالن توسط شهرداری تأمین شده و تجهیز این سالن نیز توسط ما و موسسه سینما شهر انجام گرفته است. تمام امکانات ما کامل است و از نظر نور و صدا بالاترین کیفیت را انتخاب کردیم که تنها در این بخش 200 میلیون تومان هزینه صرف شده است و همه چیز در حد استاندارد است.

قیس درباره امکانات و ظرفیت این سالن سینمایی اظهار کرد: این سالن ظرفیت حضور 300 نفر را داراست و مجهز به سیستم دیجیتال است و فیلم‌های سینمایی روز را به نمایش می‌گذارد. از نظر درجه کیفی این سالن ممتاز شناخته شده و سعی شد تا همه امکانات این سالن از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که اهالی این منطقه از تهران، دسترسی به سالن سینمایی نداشتند احداث این مجموعه فرهنگی اتفاق خوبی است و می‌تواند کمک بسیار خوبی به اهالی اینجا باشد تا از دیدن فیلم‌های روز سینمای ایران بی‌بهره نمانند.

سینما دزاشیب

این بهره‌بردار در خصوص سئانس‌های این سالن نیز گفت: ما برای سئانس‌های این سالن در طی روز 7 سئانس در نظر گرفتیم که صبح‌ها با تخفیف 50 درصدی به آموزش‌وپرورش برای نمایش فیلم‌های سینمای کودک اختصاص یافته و آخرین سئانس ما نیز ساعت 12 تا 2 نیمه‌شب خواهد بود که سانس ویژه ماست. صبح روز جمعه را نیز برای نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه در نظر گرفتیم که در صورت زیاد بودن متقاضی به سئانس این گروه نیز افزوده خواهد شد. در حقیقت ما تمام گروه‌های سنی را مخاطب هدف قرار دادیم و تلاش می‌کنیم تا برای تمام گروه‌های سنی با ذائقه‌های مختلف فیلمی برای نمایش داشته باشیم.

وی در ادامه به قیمت بلیت‌های این مجموعه اشاره کرد و افزود: از آنجایی که درجه کیفی سینما ممتاز شناخته شده است، بلیت سینما طبق تعرفه 10 هزار تومان تعیین شده و سه‌شنبه‌ها نیز نیم‌بها خواهد بود.

قیس درباره انتخاب فیلم "ماجرای نیمروز" و سایر فیلم‌هایی که در این سالن به نمایش درمی‌آیند اظهار کرد: اولین فیلمی که در این سالن به نمایش درمی‌آید، فیلم "ماجرای نیمروز" است که یک فیلم ارزشی و خوش‌ساخت است و دارای ویژگی‌های خاصی است. ضمن این که فیلم برگزیده جشنواره سی و پنجم نیز بوده است. در حال حاضر علاوه بر این فیلم ما دو فیلم "گشت 2 " و "خوب، بد، جلف" را نیز برای اکران در نظر گرفتیم که برای هر فیلم دو سئانس انتخاب شده است همچنین فیلم سینمایی "مبارک" برای گروه سنی کودک و نوجوان به روی پرده می‌رود.

 

این سینمادار در خصوص تأثیر افزایش سالن‌های سینمایی در جذب مخاطب نیز عنوان کرد: از آنجایی که فروش این روزهای سینما عالی است، با توجه به موقعیت مکانی این سالن و بکر بودن آن فکر می‌کنم با استقبال خوبی روبه‌رو خواهیم شد و حتی در فاصله زمانی کوتاه برای پذیرش افراد دچار کمبود جا نیز خواهیم بود و این سالن قطعاً در آینده‌ای نزدیک به یکی از سالن‌های موفق این روزها بدل خواهد شد، چرا که متقاضی سینما رو این روزها بیشتر شده و تعداد فیلم‌ها افزایش یافته است و کیفیت آثار نیز بالا رفته و همین عامل نیز موجب شده تا سینماداران با بحران فضای نمایش روبه‌رو باشند و امیدوارم به مرور همه بتوانند از این مکان‌های تفریحی استفاده کنند.

سینما دزاشیب

وی در خاتمه اظهار کرد: ما این اتفاق را مدیون همکاری دوستانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخص آقای فرجی و همچنین مدیریت سازمان سینمایی و آقای مسچی هستیم و امیدوارم که روند تأسیس سالن‌های سینمایی ادامه یابد، چرا که هرچقدر به سالن‌های سینمایی افزوده شود باز هم کم است و کشور به این سالن‌ها نیازمند است.

مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای دزاشیب در خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی مهر، کوچه مهر دوم واقع شده است.

 

سینما دزاشیب علی قیس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین