کد خبر: 39911 A

دست رد کارگردان برنده نخل طلای 2019 به سینه هالیوود

دست رد کارگردان برنده نخل طلای 2019 به سینه هالیوود

کارگردان سرشناس کره‌ای علیرغم پیشنهادهای بسیار حاضر نشد برای هالیوودی‌ها فیلم بسازد، چون دوست دارد مثل کوئنتین تارانتنیو فیلمنامه همه آثارش را خودش بنویسد.

ایران آرت: بونگ‌ جون‌هو کارگردان برنده نخل طلایی جشنواره فیلم کن می‌گوید که کوئنتین تارانتینو را مدل قرار داده و بر اساس آن در مسیر حرفه‌ای شدن گام گذاشته است. 

به گزارش خبرآنلاین، او که نخستین کره‌ای برنده نخل طلایی کن است، به باور بسیاری از کارشناسان سینما بخت اصلی بردن اسکار بهترین فیلم بین‌المللی است. او با فیلم "انگل" به جز جشنواره‌ کن در جشنواره‌های بسیاری از تلوراید گرفته تا تورنتو حضور پیدا کرده است، و در تمام آن‌ها با استقبال گسترده سینمادوستان روبه‌رو شده است. 

به نقل از ایندی‌وایر، همین موضوع سبب شد که هالیوود به ساختن نسخه انگلیسی‌زبان "انگل" علاقه‌مند شود اما بونگ‌ جون‌هو با این کار موافق نیست تا زمانی که خودش همزمان فیلمنامه‌نویس و کارگردان باشد. او ساخت دو فیلم انگلیسی‌زبان "برف‌شکن" و "اوکجا" را هم در کارنامه دارد در گفتگویی تازه اعلام کرد که پیش از این نیز چندین بار پیشنهاد هالیوودی‌ها را برای ساخت فیلم رد کرده است. 

البته "انگل" فقط چشم به اسکار بهترین فیلم بین‌المللی ندارد و توزیع‌کننده آمریکایی فیلم عزم خود را جزم کرده که برای جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم هم کمپین راه بیاندازد. این مسیری است که سال پیش "رُما" با موفقیت طی کرد. 

 

کوئنتین تارانتینو هالیوود بونگ جون هو فیلم انگل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین