کد خبر: 39891 A

ساخت دومین پیش‌درآمد از "بازی تاج و تخت"/ تارگرین‌ها سوژه می‌شوند

ساخت دومین پیش‌درآمد از "بازی تاج و تخت"/ تارگرین‌ها سوژه می‌شوند

پیش‌درآمد "بازی تاج و تخت" با محوریت خاندان تارگرین در آستانه سفارش است و ساخته خواهد شد.

ایران آرت: پیش‌درآمد دیگری برای سریال فانتزی و محبوب "بازی تاج‌وتخت" در آستانه‌ی دریافت چراغ سبز است. شبکه‌ HBO به زودی سفارش ساخت اپیزود آزمایشی پیش‌درآمد دیگری به تهیه‌کنندگی "جورج آر.آر. مارتین" و "رایان کاندال" نویسنده‌ی سریال "کلونی" (Colony) را صادر خواهد کرد. داستان این سریال ۳۰۰ سال پیش از حوادث "بازی تاج‌وتخت" می‌گذرد و آغاز دوران زوال خاندان تارگرین را روایت می‌کند. شبکه‌ HBO تاکنون به صورت رسمی توضیحی در این باره ارائه نکرده است.

منابع نزدیک به پروژه مدعی‌اند که نویسندگی سریال به مارتین و کاندال سپرده شده و براساس کتاب "آتش و خون" مارتین ساخته می‌شود. این پروژه از پاییز آینده در حال توسعه بوده است. بنابر ادعای منابع، پروژه‌ی مارتین و کاندال یکی از پنج پیش‌درآمدی است که روند توسعه‌ی آن‌ها از سال گذشته آغاز شده بود و برداشتی جدید است از دنیایی که "برایان کاگمن" فیلمنامه‌اش را در سال ۲۰۱۷ به نگارش درآورد. کاگمن آپریل گذشته تأیید کرد که پیش‌درآمد او توسعه نخواهد یافت.

مارتین می گذشته در وبلاگ خود نوشته بود: "ما پنج پیش‌درآمد مختلف برای "بازی تاج‌وتخت" در شبکه‌ی HBO در حال توسعه داشتیم، و سه مورد از آن‌ها هنوز به آرامی در حال پیشرفت‌اند."

به گزارش سی نما، اپیزود آزمایشی یکی از این سه پیش‌درآمد به نویسندگی "جین گلدمن" و بازی "نایومی واتس" تابستان امسال جلوی دوربین رفت. این پروژه که در حال حاضر مراحل پس از تولید را سپری می‌کند و باید منتظر سفارش ساخت یک فصل کامل از سوی شبکه بماند، وقایعی را بازگو می‌کند که هزاران سال پیش از "بازی تاج‌وتخت" روی داده‌اند.

مارتین می گذشته نوشت: "دو پیش‌درآمد در مرحله‌ی فیلمنامه باقی مانده‌اند، اما به تولید نزدیک‌تر می‌شوند. داستان‌شان درباره‌ی چیست؟ نمی‌توانم بگویم. اما شاید بهتر باشد که یک نسخه از "آتش و خون" را بردارید و در این باره نظریه‌پردازی کنید."

اولین جلد از رمان "آتش و خون" که نوامبر گذشته با شعار "۳۰۰ سال پیش از "بازی تاج‌وتخت"، اژدهایان بر وستروس حکمرانی می‌کردند." عرضه شد، تاریخچه‌ی خاندان تارگرین را روایت می‌کند، تنها خاندانی که از "مصیبت والیریا" بازماندند و دراگن‌استون را به تصرف درآوردند.

"آتش و خون" با شخصیت "ایگان فاتح" خالق "تخت آهنین" آغاز می‌شود و با برشمردن نسل‌های بعدی تارگرین‌ها که برای حفظ تاج‌وتخت جنگیدند، تا زمانی که درگرفتن جنگ داخلی موسوم به "رقص اژدهایان" تا مرز از هم گسستن دودمان‌شان پیش رفت، ادامه می‌یابد. این جنگ بخش اعظمی از روایت سریال را تشکیل می‌دهد.

"بازی تاج‌وتخت" براساس رمان‌های "نغمه‌ی یخ و آتش" ساخته شد و چند تن از تارگرین‌ها شامل "دنریس تارگرین" (امیلیا کلارک)، "ویسریس تارگرین" (هری لوید)، و "جان اسنو" (کیت هرینگتون) را معرفی کرد.

"کیسی بلویز" جولای گذشته در کنفرانس مطبوعاتی "انجمن منتقدین تلویزیونی" در خصوص وضعیت فعلی پیش‌درآمدهای "بازی تاج‌وتخت" توضیحی ارائه نداد، اما احتمال چراغ سبز گرفتن یکی دیگر از آن‌ها تا پایان سال را رد نکرد. چند روز پیش از این کنفرانس سریال با دریافت ۳۲ نامزدی امی رکوردشکنی کرده بود.

"بازی تاج‌وتخت" به‌رغم تمامی انتقادات یک پدیده‌ی فرهنگی عظیم بود که اپیزود پایانی آن را در مجموع بیش از ۴۵ میلیون بیننده به صورت زنده تماشا کردند. یک ماه قبل، "باب گرینبلت" مدیر وارنرمیدیا اینترتینمنت از احتمال تولید چند سریال براساس "بازی تاج‌وتخت" به دنبال موفقیت جهانی آن سخن گفته بود: "مانند شمشیری دو لبه است. ما در مورد اینکه چگونه باید دنیای "بازی تاج‌وتخت" را هوشمندانه ادامه دهیم گفتگو می‌کنیم، اما باید محتاطانه عمل کنیم و غاز طلایی را به کشتن ندهیم."

کاندال یکی از خالقین سریال درام علمی-تخیلی "کلونی" بود که سه فصل آن از شبکه‌ی کابلی USA پخش شد. رابطه‌ی او و مارتین به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد، وقتی که سریال "کلونی" در سالن سینمای مارتین اکران شد.

 

بازی تاج و تخت نائومی واتس جین گلدمن تارگرین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین