کد خبر: 39880 A

رقابت "متری شیش و نیم" با 13 فیلم برای جایزه چشم طلایی

رقابت "متری شیش و نیم" با 13 فیلم برای جایزه چشم طلایی

دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی پانزدهمین جشنواره فیلم زوریخ در کشور سوئیس برای کسب جایزه چشم طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی رقابت می‌کنند

ایران آرت: فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم "زوریخ" در سال ۲۰۱۹ اعلام شد و فیلم "متری شش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی و "پسر مادر" ساخته مهناز محمدی در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی به نمایندگی از سینمای ایران به روی پرده خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، "متری شش و نیم" چندی پیش در بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز اولین حضور بین‌المللی خود را تجربه کرده بود. این فیلم دومین تجربه فیلمسازی بلند سعید روستایی با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پرینار ایزدیار است و هومن کیایی، مازیار سیدی، مهدی حسینی‌نیا، علی باقری، مرجان قمری و پیمان شریعتی جمعی از دیگر بازیگران آن هستند که داستانی اجتماعی را با محوریت معضل مواد مخدر به تصویر می‌کشد.

"پسر- مادر" نیز که در اولین حضور خارجی خود در بخش دیسکاوری جشنواره تورنتو به روی پرده می‌رود، محصول مشترک ایران و جمهوری چک است و داستان زن تنهایی را روایت می‌کند که در یک کارخانه در آستانه تعطیلی مشغول کار است. او با پیشنهاد ازدواجی مواجه می‌شود که می‌تواند زندگی مالی او را تامین کند اما خانواده‌اش را نابود کند.

۱۴ فیلم از کشورهایی چون ایران، سوئد، استرالیا، برزیل، فرانسه، گواتمالا، مکزیک، انگلیس، دانمارک، بوسنی و هرزگوین و آمریکا در بخش رقابتی جشنواره فیلم زوریخ برای کسب جایزه چشم طلایی بهترین فیلم جشنواره رقابت می‌کنند.

فیلم کوتاه "سکوت" به کارگرانی علی عسگری و فرنوش صمدی نیز به عنوان نماینده سینمای ایتالیا در قالب بخش نمایش‌های ویژه جشنواره در کنار چند فیلم کوتاه دیگر به روی پرده می‌رود.

امسال "الیور استون" کارگردان مطرح آمریکایی ریاست هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی را بر عهده دارد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ از تاریخ ۲۶ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۴ تا ۱۴ مهر ماه) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

 

جشنواره فیلم زوریخ متری شیش و نیم مهناز محمدی پسر مادر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین