کد خبر: 39864 A

تجلیل بفتا از کارگردان مشهور فیلم‌های ترسناک

تجلیل بفتا از کارگردان مشهور فیلم‌های ترسناک

کارگردان سازنده فیلم‌ ترسناک "برو بیرون" با دریافت جایزه بریتانیا برای کارگردانی از سوی بفتا تجلیل می‌شود.

ایران آرت: جوردن پیل از سوی بفتا برای دریافت جایزه جان شلزینگر بریتانیا برای دستاوردهای فوق‌العاده در کارگردانی تجلیل می‌شود.

این فیلمساز که سازنده «ما» و «برو بیرون» بوده برای کارهای اجتماعی‌اش در ژانر ترسناک مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

وی ۲۵ اکتبر در مراسمی که در جوایز بریتانیا در هتل بورلی هیلتون برگزار می‌شود، جایزه‌اش را دریافت می‌کند.

به گزارش مهر، پیشتر اعلام شده بود که امسال جایزه استنلی کوبریک بریتانیا برای دستاوردهای فوق‌العاده در سینما به جین فوندا اهدا می‌شود و جکی چان نیز جایزه آلبرت بروکولی را برای مشارکت جهانی در صنعت سرگرمی دریافت می‌کند. استیو کوگان نیز با دریافت جایزه چارلی چاپلین برای دستاوردهای فوق‌العاده در عرصه کمدی تجلیل می‌شود.

چانتال ریکاردز رییس بفتا لس‌آنجلس با اشاره به موفقیت‌های جوردن پیل هم از نظر فروش و هم از نظر  تحسین منتقدان، وی را شایسته این جایزه دانست و گفت وی مرزهای کار را فراتر برد و بر اهمیت مسایل اجتماعی در داستان تاکید کرد. وی افزود: داستان‌سرایی خیال‌انگیز وی و نیز گروه فوق العاده بازیگرانش و سبک خاص او یادآور روح استقلال موجود در آثار جان شلزینگر است.

استیو مک‌کویین، ایوا دوورنی، آنگ لی، سم مندس، مایک نیول، دنی بویل، کریستوفر نولان، دیوید ییتس، کوئنتین تارانتینو و کاترین بیگلو از دریافت کنندگان پیشین این جایزه هستند.

«برو بیرون» که اولین فیلم بلند پیل بود چهار نامزدی اسکار کسب کرد که نامزدی بهترین فیلم از جمله آنها بود. وی پنجمین آمریکایی آفریقایی تبار است که نامزدی بهترین کارگردانی اسکار را کسب کرده و اولین چهره آمریکایی آفریقایی است که اسکار را برای فیلمنامه غیراقتباسی دریافت کرده است.

دومین فیلم بلند او «ما» نیز ۲۵۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. وی در کمپانی خودش «مانکی‌پاو پروداکشنز» فیلم بلند اسپایک لی «کوکلاکس کلان سیاهپوست» را تولید کرد که ۶ نامزدی اسکار کسب کرد.

فیلم برو بیرون جایزه بفتا فیلم ما جوردن پیلی جوردن پیل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین