کد خبر: 39710 A

"گل‌های مسموم" وارد رقابت اسکار شد/ ماجرای دختری جسور

"گل‌های مسموم" وارد رقابت اسکار شد/ ماجرای دختری جسور

فیلم سینمایی «گل‌های مسموم» به کارگردانی فوزی صالح به نمایندگی از مصر در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ شرکت می‌کند.

ایران آرت: «گل‌های مسموم» نخستین تجربه کارگردانی صالح ۳۸ ساله در عرصه فیلم بلند داستانی است که سال گذشته در جشنواره فیلم روتردام رونمایی شد و پس از نمایش در چند رویداد بین‌المللی دیگر از جمله کرالا در هند و سائوپائولو در برزیل، جایزه ویژه هیات داوران را از جشنواره فیلم قاهره برد. این فیلم حالا نماینده مصر در نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار است.

به گزارش همشهری آنلاین، داستان «گل‌های مسموم» درباره یک خواهر و برادر به نام‌های تحیه و سکر است که همراه مادرشان در محیطی ناامن و فقیر در محدوده دباغی‌های قاهره روزگار می‌گذرانند. تحیه که بسیار بی‌پروا و جسور است، برادرش را خانه‌نشین و خود با پاک کردن دستشویی‌های عمومی نیازهای خانواده را تامین می‌کند. فیلم بر اساس رمان «گل‌های مسموم برا صقر» نوشته احمد زغلول الشیطی چاپ ۱۹۹۰ ساخته شده است.

صالح سال ۲۰۱۰ مستند «پوست زنده» را هم با موضوع کار کردن کودکان در محیط پرخطر و ناسالم دباغی‌های قاهره ساخته و با آن برنده چهار جایزه از جشنواره ابوظبی، بغداد، لاکسور و تتوان و نامزد جایزه مستند برگزیده از جشنواره معتبر هات‌داکس شده بود.

مصر از سال ۱۹۵۸ وارد رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی (بهترین فیلم خارجی‌زبان) شده اما در شش دهه اخیر حتی یک نامزدی هم در اسکار به دست نیاورده است.

اسکار اسکار 2020 گل های مسموم فوزی صالح
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین