کد خبر: 39596 A

۲۵ فیلم اسکار ۲۰۲۰ مشخص شدند

۲۵ فیلم اسکار ۲۰۲۰ مشخص شدند

هلند که با سه جایزه و هفت نامزدی از پرافتخارترین کشورها در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی است، گزینه خود را برای اسکار ۲۰۲۰ معرفی کرد.

ایران آرت: در فاصله کمتر از یک ماه تا پایان مهلت معرفی فیلم‌های برگزیده بین‌المللی به آکادمی اسکار، هلند و فنلاند هم همزمان با برزیل، کلمبیا، دومینیکن، مقدونیه شمالی، رومانی، سوئد و دو کشور آفریقایی مراکش و تونس از نمایندگان خود رونمایی کردند. این جایزه تا سال گذشته بهترین فیلم خارجی‌زبان بود و از امسال با نام تازه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی اهدا می‌شود.

هلند که آخرین بار سال ۲۰۰۳ در دوره ۷۶ اسکار با "خواهران دوقلو" نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی بود، امسال با تریلر روانشناسانه "غریزه" پا به این رقابت می‌گذارد. کریس فن‌هوتن با سابقه بازی در "بازی تاج و تخت" و مروان کنزاری از "علاءالدین" در نخستین تجربه کارگردانی هالینا راین ایفای نقش کرده‌اند. "غریزه" در نخستین نمایش جهانی در جشنواره لوکارنو برنده جایزه شد و تا چند روز دیگر در جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود.

"قلب جوان احمق" به کارگردانی سلما ویهونن نماینده فنلاند در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ است. فیلم تجربه تازه ویهونن با کرسیکا ساری فیلمنامه‌نویس است که سال ۲۰۱۴ با فیلم کوتاه "باید مراقب همه چیز باشم؟" نامزد دریافت جایزه اسکار شده بودند. "قلب جوان احمق" سال گذشته در جشنواره تورنتو رونمایی شد و محصول مشترک فنلاند، سوئد و هلند است.

برزیل با "زندگی نامرئی ایوریدیسی گوسمائو" به کارگردانی کریم عینوز در اسکار امسال حضور دارد؛ کشوری که آخرین بار با "ایستگاه مرکزی" در جمع نامزدها حضور داشت. تریلر Monos به کارگردانی آلخاندرو لاندس نماینده کلمبیا در اسکار و البته جوایز گویا خواهد بود و جمهوری دومینیکن با "آپاراتچی" به کارگردانی خوزه ماریا گابرال بخت خود را در جوایز اسکار می‌آزماید.

"آدم" به کارگردانی مریم توزانی از مراکش، مقدونیه شمالی با مستند "سرزمین عسل"، رومانی با کمدی "سوت‌زن‌ها" به کارگردانی کورنلیو پورومبویو، سوئد با "و سپس ما رقصیدیم" ساخته لوان آکین و "پسر عزیز" ساخته محمد بن عطیه از تونس دیگر فیلم‌ها و کشورهای حاضر در رقابت اسکار ۲۰۲۰ هستند. نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه برگزار می‌شود

اسکار اسکار 2019
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین