کد خبر: 39553 A

حکمرانی چهار هفته‌ای یک فیلم اکشن بر گیشه سینما

حکمرانی چهار هفته‌ای یک فیلم اکشن بر گیشه سینما

فیلم "هابز و شاو" با شکست رقبای هالیوودی و فروش ۴۵.۴ میلیون دلار در آخر هفته میلادی، همچنان پرفروش‌ترین فیلم روز سینماست

ایران آرت: نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» محصول یونیورسال، اکران خود را با حفظ صدر جدول فروش و رساندن به فروش جهان نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار ادامه داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، فیلم «هابز و شاو» با شکست رقبای هالیوودی و فروش ۴۵.۴ میلیون دلار در آخر هفته میلادی، همچنان پرفروش‌ترین فیلم روز سینماست که مجموع فروش جهانی آن  به بیش از ۶۸۴ میلیون دلار رسیده است. 

فیلم «هابز و شاو» دنباله رسمی مجموعه «سریع و خشن» نیست اما برگرفته از این مجموعه فیلم اکشن و هیجانی است و تنها فیلمی است که در سال ۲۰۱۹ برای چهارمین هفته پیاپی در صدر گیشه هفتگی فروش سینمای جهان قرار می‌گیرد و از فیلم‌های «انتقام‌جویان: پایای بازی»، «مرد عنکبوتی: دور از خانه» و «کاپیتان مارول» پیشی می‌گیرد که هر یک سه هفته صدرنشین گیشه سینمای جهان بودند. 

داستان فیلم «هابز و شاو» دو سال پس از اتفاقات فیلم «سرنوشت خشمگین» به وقوع می‌پیوندد و مامور باتجربه‌ای به نام «لوک هابز» تصمیم می‌گیرد با دوست و رقیب قدیمی‌اش «دکارد شاو» همکاری کند تا ماموریت یک خلافکار مخوف به نام «بریکستون» را متوقف کنند. «دواین جانسون»، «جیسون استتهام»، «ادریس البا» و «ونسا کربی» بازیگران اصلی این فیلم هستند. 

فیلم-انیمیشن «شیرشاه» محصول کمپانی دیزنی نیز مجموع فروش خود را به رقم ۱.۵۶۲ میلیارد دلار رساند و با گذر از فیلم «سریع و خشن ۷» و «انتقام جوان»، عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای را به نام خود ثبت کرد. 

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین ساخته «کوئنتین تارانتینو» نیز ۲۱ میلیون دلار از محل ۶۰ کشور جهان به فروش خود اضافه کرد و فروش بین‌المللی و جهانی خود را به ترتیب به ۱۵۲ میلیون دلار و ۲۸۴ میلیون دلار افزایش داد. 

این فیلم با بازی «برد پیت» و «لئوناردو دی‌کاپریو» فروش موفقی در سینماهای ژاپن با ۲.۷ میلیون دلار داشت که سه برابر فروش آغازین «جانگوی آزاده شده» و ۷۰ درصد بیشتر از فروش «حرامزاده‌های لعنتی» در این کشور آسیایی است. 

از سویی دیگر، انیمیشن «داستان اسباب‌بازی ۴» تاکنون فروش ۱.۰۴ میلیارد دلاری را ثبت کرده و عبور از «من نفرت‌انگیز ۳» (۱.۰۳ میلیارد دلار)، هم‌اکنون پنجمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینماست.

 

دواین جانسون جیسون استاتهام هابز و شاو سریع و خمشگین سریع و خشمگین 9
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین