کد خبر: 3949 A

حمله ده نمکی به اصغر فرهادی!

حمله ده نمکی به اصغر فرهادی!

ده نمکی در شبکه افق اظهاراتی درباره اصغر فرهادی و مصاحبه او با روزنامه اسراییلی مطرح کرد

ایران آرتمسعود ده‌نمکی ۲ سالی است که بعد از «رسوایی ۲» فیلم جدیدی نساخته و بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی به مسائل واکنش نشان می‌دهد.

مسعود ده نمکی به تازگی در شبکه افق حاضر شده و حمله تندی به اصغر فرهادی کرده است. ده‌نمکی با اشاره به یادداشت فرهادی درباره گورخواب‌ها رویکرد او را در قبال مسائل اجتماعی را خنده‌دار خوانده و مدعی شده این کارگردان با پول جریان سرمایه‌داری فیلم می‌سازد.

حمله لفظی ده نمکی به فرهادی در برنامه تلویزیونی

مسعود ده‌نمکی که به تازگی برای بحث درباره مرتضی آوینی در برنامه «جهان آرا» شبکه افق حضور یافته بود، در بخش انتهایی برنامه با اشاره به مصاحبه اصغر فرهادی با روزنامه اسراییلی درباره این کارگردان برنده اسکار این‌طور اظهار نظر کرده:
«خنده دار است کسی با پول جریان سرمایه‌داری فیلم بسازد و برای جشنواره‌های خارجی ارسال کند و بعدش برای گورخواب‌ها پیام بفرستد. خنده‌دار است که با پول دختر پادشاه قطر فیلم بسازی و در برابر مسلمان‌کشی و مردم‌کشی سکوت بکنی و در جاهایی که باید به نفع آن‌ها حرف بزنی پز روشنفکری بگیری و در مصاحبه با روزنامه اسراییلی بگویی که من از دولت‌ها قطع امید کردم و به ملت‌ها فکر می‌کنم.»

او در ادامه صحبت‌هایش خطاب به کارگردان «فروشنده» گفته است:
«آقای فرهادی، شما چطور گورخواب‌های مملکت خودت را می‌بینی اما وقتی پای‌ات را آن‌طرف می‌گذاری مسلمان‌کشی و آدم‌کشی زیر چرخ تانک‌ها را نمی‌بینی؟ چطور به جای آن پیام دوپهلو درباره گورخواب‌ها، از بی عدالتی و ظلم در سطح جهان نمی‌گویی؟»

ده‌نمکی در پایان رویکرد فرهادی در قبال مسائل مختلف را به جایگاه بین‌المللی این کارگردان ربط داده است:
«چرا؟ چون اگر از ظلم در جهان بگویی آن وقت آن‌ها تو را نمی‌خواهند.»

البته اصغر فرهادی به جز یادداشتی که درباره گورخواب‌ها منتشر کرده بود، فعالیت‌های اجتماعی دیگری نیز داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به اهدای خون برای مردم غزه اشاره کرد.

 

اصغر فرهادی مسعود ده نمکی گورخواب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین