کد خبر: 39438 A

تکنولوژی جدیدی که کریستوفر نولان از آن رونمایی کرد

تکنولوژی جدیدی که کریستوفر نولان از آن رونمایی کرد

کریستفر نولان و پل توماس اندرسون تنظیمات اختصاصی «حالت فیلمساز» را برای تلویزیون‌ها عرضه می‌کنند

ایران آرت: چندین کارگردان بزرگ هالیوودی با همکاری "یو‌اچ‌دی الاینس" (UHD Alliance) و دیگر پیشروان صنایع الکترونیک، روز گذشته گرد هم آمدند تا از تنظیمات جدیدی برای تلویزیون‌ها رونمایی و با ظهور "موشن اسموثینگ" (Motion Smoothing) مقابله کنند. فیلمسازانی نظیر "پل توماس اندرسون"، "کریستفر نولان"، "پتی جنکینز"، "رایان کوگلر"، "مارتین اسکورسیزی" و "رایان جانسون" با همکاری یکدیگر تنظیمات جدیدی به نام "حالت فیلمساز" (Filmmaker Mode) عرضه می‌کنند که رنگ، وضوح، نسبت طول و عرض و فریم ریت تصاویر را در بهترین حالت برای دیدن فیلم قرار می‌دهد.

جانسون در این خصوص می‌گوید: "چیزی که "حالت فیلمساز" را متمایز می‌کند این است که ظاهری ناب و درست از آنچه که فیلم قرار بوده به نظر برسد ارائه می‌دهد." نولان اضافه می‌کند: "تلویزیون‌های مدرن قابلیت‌های فنی فوق‌العاده‌ای دارند، بنابراین اهمیت دارد که ما این فناوری‌های جدید را تحت کنترل درآوریم تا مطمئن شویم اثر ما تا جایی که ممکن است نزدیک به نیات ابتدایی به بینندگان خانگی ارائه می‌شود. "حالت فیلمساز" با همکاری سازندگان تلویزیون، توصیه‌های فیلمسازان در مورد اصول ساده‌ای چون فریم ریت، نسبت طول و عرض، رنگ و کنتراست، و اینکد را در محتوای موجود یکی کرده تا تلویزیون‌ها بتوانند آن را به درستی بخوانند و نمایش دهند."

به گزارش 30نما، تنظیمات پیش‌فرض "موشن اسموثینگ" که برای فیلمسازان یکی از آزاردهنده‌ترین ویژگی‌های تلویزیون‌های مدرن در دهه‌های گذشته به شمار می‌آمده، به محتوای در حال پخش فریم‌هایی اضافه می‌کند که در واقع وجود ندارند و موجب می‌شود تصویر روان‌تر به نظر برسد. این قابلیت به دلیل نحوه‌ی نشان حرکات نرم بازیگران، شباهتش به سریال‌های "سوپ اپرا" و تصاویر پشت صحنه، به "افکت سوپ اپرا"‌ هم شهرت دارد و بیشتر برای رویدادهای ورزشی مناسب است نه بلاک‌باسترهای پرخرج هالیوود. "جیمز گان" کارگردان "محافظین کهکشان" اکتبر سال ۲۰۱۷ در توئیتر کمپینی برای حذف این ویژگی از تلویزیون‌ها به راه انداخت. "رید مورانو" نیز با جمع‌آوری امضاء سعی کرده بود با این تنظیمات مقابله کند.

سپتامبر سال ۲۰۱۸ گزارش شده بود که اندرسون، نولان و دیگر کارگردانان در حال همکاری با سازندگان تلویزون‌اند تا راه حلی برای غیرفعال‌سازی این تکنولوژی بیابند. سپس نامه‌ای برای اعضای "صنف کارگردانان آمریکا" ارسال کردند تا آنان را از این مسئله آگاه کنند که فیلمسازان بزرگ دیالوگی با سازندگان تلویزیون برقرار کرده‌اند در مورد اینکه چگونه استانداردهای فنی حرفه‌ی فیلمسازی باید توسط بینندگان خانگی به کار گرفته شود. اکنون به نظر می‌رسد که "حالت فیلمساز" اولین گام مبارزه باشد.

اندرسون می‌گوید "حالت فیلمساز" از هدف خلق اثر هنری در تلویزیون محافظت می‌کند، درحالی که اسکورسیزی معتقد است این حالت جدید به دیدن فیلم‌های قدیمی‌تر روی تلویزیون با فرمتی که در ابتدا منتشر شده‌اند کمک می‌کند. جنکیز در پایان می‌گوید: "هر روز در محل فیلمبرداری، صدها تصمیم در مورد اینکه چگونه باید قصه را بازگو و به تصویر کشید گرفته می‌شود. "حالت فیلمساز" این امکان را فراهم می‌کند که این انتخاب‌ها در خانه هم قابل رؤیت باشند."

"کریستفر مک‌کواری" و "تام کروز" نیز اواخر سال ۲۰۱۸ همزمان با انتشار "مأموریت غیرممکن‌: فال‌اوت"‌ در شبکه‌ی نمایش خانگی، با ارسال ویدیوئی از محل فیلمبرداری "تاپ گان: ماوریک" سعی کردند با توضیح نحوه‌ی عملکرد "موشن اسموثینگ" از مخاطبین بخواهند این تنظیمات را در تلویزیون‌های خود غیرفعال کنند و علت تنفر فیلمسازان از آن را بیان کنند.

برند VIZIO از هم اکنون اعلام کرده است که "حالت فیلمساز" را از سال ۲۰۲۰ در تلویزیون‌های هوشمند خود قرار خواهد داد.

کریستوفر نولان مارتین اسکورسیزی هالیوود رایان جانسون پل توماس اندرسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین