کد خبر: 39349 A

تاریخ پخش فیلم‌های پاییزی نتفلیکس اعلام شد/ از "ایرلندی" اسکورسیزی تا فیلم جدید سودربرگ

تاریخ پخش فیلم‌های پاییزی نتفلیکس اعلام شد/ از "ایرلندی" اسکورسیزی تا فیلم جدید سودربرگ

نت‌فلیکس با طرح انتشار آنلاین "ایرلندی" ۲۷ روز پس از اکران، موفق به راضی کردن سالن‌های زنجیره‌ای سینما در آمریکا نشد تا سرنوشت "رما" بار دیگر تکرار ‌شود

ایران آرت: نت‌فلیکس فیلم «ایرلندی» (The Irishman) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» را از تاریخ ۱ نوامبر روی پرده می‌برد و آن را از چهارشنبه ۲۷ نوامبر در سرویس آنلاین خود منتشر می‌کند. «ایرلندی» یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های حاضر در رقابت اسکار امسال است، با این حال، نت‌فلیکس موفق نشده سالن‌داران بزرگ آمریکا را متقاعد کند استثنائاً این فیلم را به جای سه ماه ۲۷ روز پس از اکران پخش کنند.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که اثر جدید اسکورسیزی که با کمک جلوه‌های ویژه ستارگانش از جمله «رابرت دنیرو» و «ال پاچینو» را سه دهه جوان‌تر نشان داده، در چه تعداد سالن سینما اکران می‌شود. در تاریخ ۱ نوامبر، این فیلم در نیویورک و لس آنجلس روی پرده می‌رود و از تاریخ ۸ نوامبر تا دو هفته بعد تعداد سالن‌هایش را افزایش می‌دهد.

به گزارش ۳۰نما، این احتمال وجود دارد که «ایرلندی» مانند «رما» در سال گذشته در سالن‌های سینمای مستقل اکران شود. «رما» اوایل سال جاری میلادی ۱۵ هفته روی پرده بود، با این حال هیچ‌گاه در بیش از ۱۲۵ سالن به نمایش درنیامد.

نت‌فلیکس قصد داشت برای این فیلم مدعی اسکار خود اکران متفاوتی اجرا کند. «اسکات استوبر» مدیر بخش سینمایی نت‌فلیکس برای راضی کردن سه سالن زنجیره‌ای بزرگ آمریکا ماه‌ها در حال رایزنی بود. اما به نظر می‌رسد که نام‌های بزرگ برای آن‌ها جذابیتی نداشته است. استودیوهای بزرگ فیلمسازی از نت‌فلیکس در این راه حمایت کردند تا سنت عرضه نشدن فیلم تا سه ماه پس از اکران شکسته شود، اما در نهایت سالن‌داران زیر بار نرفتند.

این درحالی است که نت‌فلیکس تا چند ماه آینده باید با شبکه‌های جدیدی مانند «دیزنی+»، «اپل‌تی‌وی+» و «اچ‌بی‌او مکس» وارد رقابتی سخت شود. دیزنی هفته‌ی گذشته عناوین متعددی برای سرویس استریمینگ خود معرفی کرده که البته برخلاف نت‌فلیکس قرار است به صورت هفتگی پخش شوند و حاوی محتوای بزرگسالانه نیستند.

صرف نظر از مشکلاتی که این روزها نت‌فلیکس با آن دست به گریبان است، اکران فیلم جدید اسکورسیزی اتفاقی تلخ‌وشیرین خواهد بود. بسیاری از مخاطبین تمایل دارند تازه‌ترین اثر این فیلمساز را روی پرده ببینند اما نمی‌توانند. هرچند این فیلم به هر طریقی که شده در بهترین سالن‌های موجود اکران می‌شود، با این حال برای استودیوها و پخش‌کنندگان فرصتی از دست رفته به شمار خواهد آمد. سالن‌داران با در پیش گرفته این رویه، باز هم موجب می‌شوند سینماروها ماندن در خانه و نت‌فلیکس را ترجیح دهند.

نت‌فلیکس ساعاتی پیش تاریخ پخش فیلم‌های پاییزی خود در سالن‌های نمایش و سرویس استریمینگ خود را منتشر کرد. براین اساس، «لاندرومات» به کارگردانی «استیون سودربرگ» در تاریخ ۱۸ اکتبر، «داستان ازدواج» اثر «نوآح بامبک» در تاریخ ۶ دسامبر و «پادشاه» با بازی «تیموتی شلمی» در تاریخ ۱ نوامبر از نت‌فلیکس پخش خواهند شد.

مارتین اسکورسیزی نتفلیکس ایرلندی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین