کد خبر: 39317 A

اهدای جایزه کرگ داگلاس به کارگردان افسانه‌ای

اهدای جایزه کرگ داگلاس به کارگردان افسانه‌ای

کارگردان سرشناس سینما با دریافت جایزه سالانه جشنواره فیلم سانتاباربارا تجلیل می‌شود.

ایران آرت: مارتین اسکورسیزی چهاردهمین جایزه "کرک داگلاس" جشنواره فیلم سانتاباربارا را دریافت می‌کند.

این جایزه سالانه برای فوق‌العاده بودن در فیلمسازی، ۱۴ نوامبر در مراسم شامی که از سوی این جشنواره برگزار و فواید آن به جشنواره اختصاص می‌یابد، به اسکورسیزی اهدا می‌شود.

به گزارش مهر، فیلم بعدی اسکورسیزی یعنی "ایرلندی" پاییز امسال توسط نت‌فلیکس در سینماها اکران می‌شود. این فیلم با اقتباس از رمانی از چارلز برانت با بازی رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی ساخته شده و از مهم‌ترین فیلم‌های سال محسوب می‌شود.

اسکورسیزی سازنده ‌فیلم‌هایی چون "خیابان‌های پایین شهر"، "راننده تاکسی"، "گاو خشمگین"، "رفقای خوب"، "دارو دسته نیویورکی"، "هوانورد"، "شاترآیلند"، "گرگ وال استریت" و "سکوت" است. او اسکار کارگردانی را برای "رفتگان" دریافت کرد که هم‌زمان برنده بهترین فیلم اسکار هم شد.

سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سانتاباربارا از ۱۵ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

جایزه کرک داگلاس از سال ۲۰۰۶ هر سال برای مشارکت طولانی در برابر یا پشت  دوربین به یک هنرمند سینما اهدا می‌شود. هیو جکمن، جودی دنچ، وارن بیتی، جین فوندا، جسیکا لانگ، فارست ویتاکر، رابرت دنیرو، مایکل داگلاس، هریسون فورد، کوئنتین تارانتینو، اد هریس، جان تراولتا از برندگان پیشین این جایزه بودند. نخستین فردی که این جایزه را دریافت کرد خود کرک داگلاس بود.  

 

مارتین اسکورسیزی اسکورسیزی کرگ داگلاس جایزه کرگ داگلاس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین