کد خبر: 39270 A

حیرت کارگردان معروف از فیلم جدید تارانتینو/ چهار بار فیلم را دیده‌ام/ باشکوه و محشر ساخته‌ای!

حیرت کارگردان معروف از فیلم جدید تارانتینو/ چهار بار فیلم را دیده‌ام/ باشکوه و محشر ساخته‌ای!

پل تامس اندرسن یکی از چندین هنرمندی است که طی روزهای اخیر از فیلم جدید کوئنتین تارانتینو تمجید کرده است.

ایران آرت: دو فیلم‌ساز برجسته دهه‌های اخیر سینمای جهان، کوئنتین تارانتینو و پل تامس اندرسن، به‌تازگی پس از نمایش "روزی روزگاری در هالیوود" برای اعضای اتحادیه کارگردانان آمریکا، گپی درباره ساخت فیلم زده‌اند.

این گفت‌وگوی ۳۵ دقیقه‌ای به صورت پادکست در سایت‌های سینمایی منتشر شده است اما بخش‌های کوتاهی از آن هم مکتوب شده تا علاقه‌مندان بهتر از کم‌وکیف آن با خبر شوند. در کل باید گفت که ساخت دکورهای سال ۱۹۶۹ در شهر لس‌آنجلس مبحث اصلی این گپ است؛ البته در بازه زمانی‌ای که تغییرهای فرهنگی گسترده‌ای در جریان بود و سیاه‌چاله‌ای به نام خانواده منسن هم بر فراز هالیوود قرار گرفته بود.

در واقع در این پادکست، اندرسن و تارانتینو درباره طراحی صحنه "روزی روزگاری در هالیوود" گپ مفصلی زده‌اند از بازسازی مزرعه اسپان (محل استقرار منسن‌ها) و تابلوهای نئونی شهر لس‌آنجلس تا این‌که تارانتینو چطور تاریخچه هالیوود را بازبینی کرده تا نگاه خودش درباره قتل شارن تیت را (که صنعت سینما را به لرزه انداخت) ضمیمه این فاجعه تاریخی کند. البته اندرسن و تارانتینو یادی هم از اساتیدی کرده‌اند که در سینما، موسیقی و ادبیات الهام‌بخش آن‌ها هستند از جمله کورمک مک‌کارتی و فرانسیس فورد کوپولا.

به گزارش هنروتجربه، پل تامس اندرسن که آشکارا طرفدار پروپاقرص اثر جدید تارانتینو است در جایی از صحبت‌هایش خطاب به حاضران در نشست پرسش‌ و پاسخ گفت: "این فیلم واقعا باشکوه و محشر است. تا الان چهارونیم بار آن را دیده‌ام. یکی از مواردی که من را عاشق فیلم کرده، میزان شادی و لذتی است که در بر گرفته است، لذت و شادی ناب." و سپس رو به تارانتینو عنوان کرد: "فیلم‌های تو همیشه لذت فیلم‌سازی را در خود جای می‌دهند. نمی‌توانم دقیقاً به آن اشاره کنم ولی روی‌هم‌رفته مثل این است که متخصص جهان، فیلمی درباره سوژه‌ای ساخته است که بهتر از همه می‌شناسد که شامل سینما، این شهر و انسانیت جاری در آن می‌شود."

روزی روزگاری در هالیوود

"روزی روزگاری در هالیوود" تا امروز بیش از ۱۸۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است؛ و نمایش‌های ۳۵ میلی‌متری‌اش در سالن سینمای خود تارانتینو در هالیوود و منطقه نیو بورلی در لس‌آنجلس، بارها بلیت‌هایش کامل به فروش رفته است. میانگین امتیاز منتقدان به فیلم در سایت "متاکریتیک" ۸۳ از صد است بر اساس ۶۱ نقد؛ که از این میان، یازده منتقد به فیلم امتیاز کامل داده‌اند از جمله منتقدان برجسته نشریه‌های معتبر "گاردین" (پیتر بردشا)، "شیکاگو سان‌تایمز" (ریچارد روپر)، "تایم" (استفنی زاشارک)، "تلگراف" (رابی کالین) و…

پل تامس اندرسن که آثار تحسین‌شده‌ای چون "استاد" (۲۰۱۲) و "رشته خیال" (۲۰۱۷) را در کارنامه دارد، در حال حاضر روی پروژه‌ای کار نمی‌کند اما امسال موزیک‌ویدیویی را برای گروه موسیقی پاپ سه‌نفره "هایم" ساخته و فیلم کوتاهی را هم به سفارش نتفلیکس با عنوان "انیما" کارگردانی کرده است که تام یورک و گروه موسیقی "ریدیوهد" را در کانون خود دارد.

 

فیلم تارانتینو پل تامس اندرسن روزی روزگاری در هالیوود پل تامس اندرسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین