کد خبر: 3923 A

اعتراض پسر کیارستمی: به دادسرای جرایم پزشکی شکایت کرده ایم/ تضاد فاحش اظهارات پزشک‌ بیهوشی و جراح

اعتراض پسر کیارستمی: به دادسرای جرایم پزشکی شکایت کرده ایم/ تضاد فاحش اظهارات پزشک‌ بیهوشی و جراح

بهمن کیارستمی : گفته های رییس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی کاملا نادرست است.

ایران آرت : بهمن کیارستمی در پی اظهارات اخیر رییس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: بعد از حکم اولیه‌ای که هیات بدوی نظام پزشکی صادر کرد، ما به این سازمان نامه اعتراض ارایه نکردیم و اظهارات ایشان درباره درخواست تجدیدنظر ما کاملا نادرست است.

فرزند زنده‌یاد عباس کیارستمی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: ما در حال پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی در دادسرای جرایم پزشکی هستیم که مرجع متفاوتی از سازمان نظام پزشکی است. ما بعد از مطالعه گزارش کمیسیون پزشکی قانونی، از این کمیسیون دو بار درخواست تجدیدنظر و اعتراض کردیم اما با توجه به موضع‌گیری مشخص سازمان نظام پزشکی از ابتدای بررسی پرونده، برایمان قطعی شد که این سازمان صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد و به همین دلیل از درخواست تجدیدنظر از سازمان نظام پزشکی صرف نظر کردیم.

بهمن کیارستمی در پاسخ به اینکه در چه مقطعی به سازمان جرایم پزشکی مراجعه کرده‌اند، یادآور شد: در آبان ماه سال گذشته که درخواستمان از سازمان نظام پزشکی برای اطلاع از جزئیات پرونده پزشکی بی‌جواب ماند و این سازمان اعلام کرد که به دلیل انتشار متن کیفرخواست از ما شکایت خواهد کرد، ترجیح دادیم این پرونده را در دادسرای جرایم پزشکی پیش ببریم.

او که این روزها به همراه خانم مانوش منوچهری، وکیل خانواده کیارستمی، پیگیر پرونده پزشکی عباس کیارستمی است، درباره‌ی اینکه پیش بینی می‌کند نتایج شکایت‌شان در سازمان جرایم پزشکی چه زمانی معلوم می‌شود، گفت: معلوم نیست! ما از سازمان جرایم پزشکی درخواست گزارشی کامل کردیم و چند روز پیش از عید یک گزارش دو صفحه‌ای به ما ارایه شد، البته این گزارش هم دقیق نیست و با توجه به این که دادستان پرونده، بر اساس همین گزارش رای صادر خواهد کرد، برایمان مهم است که اطلاعات دقیق و درستی در این گزارش ارائه شود.

او گفت: مساله اصلی این است که در گزارش کمیسیون پزشکی قانونی، تضاد فاحشی بین اظهارات پزشک‌ بیهوشی و جراح معالج، درباره تاریخ قطع داروهای ضد انعقاد خون پیش از عمل جراحی اول وجود دارد. جراح معالج در گزارش مکتوبی که به سازمان نظام پزشکی ارائه کرده، نوشته فقط پنج روز پیش از عمل جراحی، دستور قطع مصرف داروی ضد انعقاد را داده اما در گزارش کمیسیون به جای استناد به اظهارات دکتر احمد میر (جراح معالج) به صحبت‌های آقای دکتر امید روحانی استناد شده که در اظهاراتی کاملا خلاف واقع گفته‌اند که شخصا به کیارستمی توصیه کرده بودند داروهای ضد انعقاد ۱۰ روز پیش از انجام عمل جراحی اول قطع شوند. این تضادها، مسائل بسیار مهمی هستند که تا هنگامی که روشن نشوند و گزارش دقیقی به ما ارایه نشود، وظیفه داریم پرونده را در سازمان جرایم پزشکی پیگیری کنیم و امیدوار باشیم این سازمان رویه ای بهتر از سازمان نظام پزشکی در بررسی پرونده اتخاذ کند.

او در بخش پایانی این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه با توجه به روند طی شده، چقدر به نتیجه پیگیری‌هایش امید دارد، توضیح داد: بنده درباره پیگیری این پرونده خود را مسوول می‌دانم و نمی‌توانم بعد از تمام مسائلی که پیش آمده ،به دلایلی مانند ناامیدی یا خستگی، از پیگیری‌ پرونده صرف نظر کنم.

بهمن کیارستمی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر سازمان نظام پزشکی تنها مرجع برای رسیدگی به این پرونده بود، واقعا ناامید بودیم. دفاع از پزشکان اولویت اصلی این سازمان است و ادامه پیگیری این پرونده در سازمانی با چنین ساختار و شرح وظیفه ای کاملا بیهوده است.‍

او با بیان اینکه بارها گفته است مسئله اصلی، ارایه گزارش است و نه صدور رای و حکم برای پزشک یا پزشکان خاطی ادامه داد: آنچه که برای ما اهمیت دارد، ارایه گزارش کاملی است که سازمان نظام پزشکی موظف بود ارایه کند و نکرد. حالا این وظیفه به عهده سازمان پزشکی قانونی است و گزارشی که این سازمان یک سال بعد از اتفاقات ناگوار فروردین سال ۹۵ از روند درمانی پزشکی عباس کیارستمی ارایه خواهد کرد محکی خواهد بود برای صلاحیت این سازمان در بررسی شکایات مربوط به قصورات پزشکی.

 

 

دکتر ایرج خسرونیا، رییس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی درباره‌ی آخرین اخبار درباره سرانجام بررسی پرونده پزشکی کیارستمیبه تازگی به ایسنا درباره سرانجام بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی و اعتراض خانواده وی به حکم صادر شده، گفت: بعد از اعتراضی که به رای صادر شده انجام شد، رای به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد و در حال حاضر هم این پرونده سیر عادی خودش را می‌گذراند.

خسرونیا ادامه داد: از آنجایی که بعد از صدور رای هیات بدوی، شکایتی جدید از بیمارستان و پزشک عفونی بیمارستان از سوی خانواده کیارستمی تنظیم شد، پرونده مجددا به دادسرا رفت تا این شکایت مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر حکم‌های این شکایت صادر و توسط هیات بدوی تایید شده است و اکنون در راه تجدیدنظر برای نهایی شدن احکام است.

وی با بیان اینکه فرزند آقای کیارستمی و وکیل‌شان نسبت به این حکم اعتراضی نکرده‌اند، گفت: بر اساس حکمی که صادر شده بیمارستان و پزشک عفونی تبرئه شده‌اند و تاکنون هم خانواده نسبت به این حکم اعتراضی نداشته‌اند. حال باید منتظر ماند تا رای نهایی بعد از سیر مراحل لازم صادر و اعلام شود.

 

عباس کیارستمی بهمن کیارستمی پرونده درگذشت عباس کیارستمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین