کد خبر: 39019 A

واکنش ژوله به شوخی هیولایی مهران مدیری

واکنش ژوله به شوخی هیولایی مهران مدیری

امیرمهدی ژوله به مهران مدیری که در سریال جدیدش با سخنرانی او در مراسم ترحیم خشایار الوند شوخی کرده است واکنش نشان داد.

ایران آرت: امیرمهدی ژوله، فیلمنامه‌نویس کمدی که یک دهه به عنوان نویسنده در مجموعه‌های گوناگون مهران مدیری از جمله "پاورچین"، "نقطه‌چین"، "شب‌های برره"، "مرد هزار چهره"، "قهوه تلخ"، "شوخی کردم"، "در حاشیه" و... حضور داشته در گفت‌و‌گو با ایرنا زندگی  پیمان قاسم‌خانی را مهندس فیلمنامه‌نویسی کمدی معرفی می‌کند و می‌گوید: "پیمان نویسنده‌ای است بسیار دقیق، اندازه، درست، درجه یک و دست نیافتنی و من به عنوان نویسنده کمدی که ۱۰ سال با مهران مدیری کار کرده‌ام؛ پیمان قاسمخوانی را  یک فرد دست‌نیافتنی و حسرت برانگیز در حوزه فعالیت‌اش می‌دانم که مغز، فکر، ایده‌ها و کارهایش هم متن خوب هم زیرمتن خوب دارد. به طوری که تکلیف‌اش مشخص است و نشان می‌دهد یک نویسنده قهار در این زمینه بوده که کارش را به خوبی بلد است."

او می‌گوید سریال "هیولا" در کنار سریال "شب‌های برره"، "مرد هزار چهره"، "قهوه تلخ" و "شوخی کردم" جزو کارهای موفق مهران مدیری است که توانسته به خوبی از پس کار برآید. ژوله به این موضوع نیز تاکید دارد سوژه انتخاب شده در "هیولا" یک سوژه درست بوده. سوژه روزی که به هر حال مردم مشکلات اقتصادی دارند و احساس می‌کنند در حق آنها بی‌عدالتی و اجحاف شده و با فسادهای اقتصادی از سوی خواص حق آنها نادیده گرفته‌اند که موجب اختلاف طبقاتی، مشکلات اقتصادی و از دست رفتن پول‌های مردم شده‌ است: "از آنجایی که مردم به طور نزدیک با سوژه‌هایی که در "هیولا" مطرح می‌شوند رو به رو شده‌اند برای همین دست گذاشتن روی آن در این سریال موجب شده تا موضوع جذابی شود."

1

فروپاشی یک انسان موضوع اصلی است که در این سریال به آن اشاره شده و این نویسنده طنز نیز با اشاره به این موضوع می‌گوید: "مردی که با شرافت زندگی کرده است در شرایطی قرار می‌گیرد که مجبور می‌شود پا روی شرافت بگذارد که به نظر من این مفهوم عمیق‌تر و اصلی‌تری است تا مفهوم نقدهایی که به مشکلات اقتصادی و فسادهای اقتصادی می‌شود." به باور ژوله در این مجموعه آنچه قابل تعمق‌تر است و بسیار ارزشمندتر است این است که چقدر شریف زندگی کردن در اوضاع و احوال امروز جامعه ما سخت شده و گاهی اوقات نشدنی و غیرممکن به نظر می‌رسد.

امیرمهدی ژوله درباره سکانسی که مهران مدیری به سخنرانی درباره فوت یکی از شخصیت‌های "هیولا" می‌پردازد و به نوعی برداشت از سبک سخنرانی او زمان فوت خشیار الوند، نویسنده و فیلمنامه نویس است آن را بسیار بامزه عنوان می‌کند و می‌گوید این شوخی نویسنده‌های سریال با من بود: "من نمی‌دانستم که مهران مدیری در جریان حرف زدن من در مجلس ختم خشیار الوند بود و من فکر می‌کنم این کار شوخی نویسنده‌ها با من بود."

او در توضیح نوع سخنرانی‌اش ادامه می‌دهد: "این ماجرا دو وجه دارد. وجه نخست این است که من کار بدی نکردم. رفیق‌ام فوت کرده و مشخص است که من بغض و سوز دارم. رفیق‌ام که فیلمنامه‌نویس بوده فوت کرده و من این خلاقیت را به خرج دادم که با ادبیات فیلمنامه‌نویسی این غم و ناراحتی‌ام را به تصویر کشیدم. در وجه دوم هم کاری بود که مهران مدیری انجام داد و خیلی بامزه بود و از او ممنونم که اینطور شوخی کرد."

ژوله در نهایت می‌گوید ما همیشه می‌گوییم که باید با عالم و آدم شوخی کرد و به نظر نویسنده‌ها یا نظر مهران مدیری متوجه شدند که نوع سخنرانی‌ام یک قابلیت اجرا در این زمان را دارد و به نظرم کار باحال و خوبی از آب درآمد و خوشم آمد.

2

مهران مدیری امیرمهدی ژوله خشایار الوند سریال هیولا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین