کد خبر: 3899 A

مهران مدیری از کوره در رفته/قلم فروشی می کنند خود فروشی نمی کنم

مهران مدیری از کوره در رفته/قلم فروشی می کنند خود فروشی نمی کنم

"همه قلم هایشان را فروخته اند" لابد با این اتهام تکراری آشنایید اما اگر بدانید این جمله را مهران مدیری در برنامه دورهمی گفته است چه فکر می کنید؟ او در عین حال گفت خود فروشی نمی کند.

ایران آرت : مهران مدیری نسبت به انتقادات مطرح شده در خصوص برخی صحبت‌هایش در برنامه «دورهمی» واکنش نشان داد و منتقدان را قلم‌فروش معرفی کرد و اعتراض  کرد : «برچسب می‌زنند و تا تیم‌ات را مشخص نکنی ولت نمی‌کنند! 

به گزارش ایران آرت این همه در حالی رخ می دهد که میانه هفته پیش خبری به رسانه ها انعکاس یافت که حرف های مهران مدیری در اثر ویدیو آرت بهاره افشاری را منعکس کرده بود، او در این ویدئو که چندی پیش در گالری آریانا به نمایش درآمده بود، گفته بود هرگز اهداف سیاسی ندارد اما هیچ وقت توضیح نمی دهد زیرا توضیح دادن را نشانه ضعف خود می داند...

اما گویا موج حملات چنان کوبنده بوده که آقای طناز عهد دیرین خود را فراموش کرده و در جملاتی که کم ترین طنزی ندارند و به جای لبخند، اخم به چهره بیننده برنامه سرگرم کننده دورهمی می آورد به منقدین خود تاخته است. 

او که در دوران دولت قبل چند سالی از آنتن تلویزیون محروم بوده و در زمره چهره های ممنوع التصویر خوانده می شد، آن سان که مجبور در حالی مخالف تم برنامه اش استندآپ می کند که می داند اگر گفته هایش به مذاق صدا و سیما مخالف دولت خوش نیاید پخش نمی شود. 

مهران مدیری چه گفته؟ 

 مهران مدیری، شامگاه دوشنبه 21 فروردین در حالی که موضوع برنامه‌ دورهمی  «طرفداری» بود،  گفت: «یادش به‌خیر آن موقع که طرفداری‌ها دلی بود. الان کسی باور نمی‌کند حرفی بزنید ولی در تیم کسی نباشید. به اشتباه یا کمبودی اشاره کنید ولی از جایی خط نگرفته باشید و سریع می‌گویند معلوم نیست چقدر گرفته که این‌ها را می‌گوید!»‌

او ادامه داد: «بس‌که همه قلم‌هایشان را فروخته‌اند باورشان نمی‌شود کسی از روی مصلحت، دلسوزی و بدون خودفروشی حرف بزند.»

مهران مدیری در ادامه گفت: «برچسب می‌زنند و تا تیم‌ات را مشخص نکنی ولت نمی‌کنند! به اشتباهی که اکنون رخ می‌دهد نباید اشاره کنی چون مطمئن‌شان می‌کنی که دوست داری قبلی‌ها بیایند، به اشتباهات گذشته هم نباید اشاره کنی چون فکر می‌کنند حتما در تیم آن‌هایی هستی که الان در راس‌ کارند و بابتش پول گرفته‌ای. از هر چیزی هم صحبت کنی، یک نفر ناراحت می‌شود. ظاهرا همه برای آن که مُهر طرفداری به پیشانی‌شان نخورد، باید خفه شوند و این همان چیزی هست که آن‌هایی که سرکارند می‌پسندند.»

خبرآنلاین معتقد است برخی از صحبت‌های مهران مدیری در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی که در دو هفته گذشته در برنامه «دورهمی» بیان شده است، مورد استقبال رسانه‌های مخالف دولت قرار گرفته و البته انتقادات زیادی هم برانگیخته است. منتقدان اعتقاد دارند صحبت‌های مهران مدیری در این برنامه بیشتر کارکرد انتخاباتی برای یک جناح سیاسی خاص را دارد.

ایران آرت اما در حیرت است هنرمند باهوشی مانند مدیری چرا با نطق های سیاسی که طعمی از طنز و کمدی ندارد و طرح اتهام های نشان دار به منتقدانش به این شائبه ها دامن می زند؟ 

چنین به نظر می رسد که مدیری از این شائبه ها چندان بدش هم نیامده وگرنه با دور شدن از روح کارش به آن تداوم نمی بخشد. 

مردم اتفاقا کنایه به مسائل اجتماعی، نقد وضع موجود و مطلوب خواهی را می پسندند  به شرط آنکه باور کنند هنرمند به جهت اعتقاداتش در مسئولیت اجتماعی آنها را زیر ذره بین می برد و لوبیای چپ از نخود راست جدا نمی کند؛ البته توانمندی در ارائه موقعیت طنز و کمدی و دوری جستن از شعار زدگی دیگر مولفه های این مهم است؛ راز محبوبیت یکی مثل مدیری در سال های گذشته در اتخاذ چنین رویکردهای  هنرمندانه بود؛  

اما به یقین اصرار به انشا خواندن و شیر فهم کردن بیننده دوره اش گذشته و یک اشتباه استراتژیک برای هنرمندی با این پیشینه مثبت است. 

کاش مدیری چنانکه می شناسیمش طناز بماند و کاری نکند که نیاز باشد برای جمع کردنش مجبور به توضیح شود و منتقدانش را قلم فروش بخواند که ادبیاتی نشان دار برای افکار عمومی است. 

 

مهران مدیری برنامه دورهمی
نظرات خوانندگان
  • علی
    پاسخ

    البته مردم حرفای مدیری رو بیشتر از حرفای شما و خبرآنلاین و عصرایران و این جور رسانه ها قبول دارن. من خودم اعتمادم به مدیری و حرفاش خیلی بیشتر از اعتماد به سیاستمداران یا روزنامه‌نگاران هست

  • محمد
    پاسخ

    بله پس از مدت ها كسي پيدا شده كه بدون ترس از چماق دولتي ها حرف دل مردم را بزند و طبعا با انواع اتهامات هم روبرو مي شود.. حرفش حق بود كه گفت :" س‌که همه قلم‌هایشان را فروخته‌اند باورشان نمی‌شود کسی از روی مصلحت، دلسوزی و بدون خودفروشی حرف بزند. برچسب می‌زنند و تا تیم‌ات را مشخص نکنی ولت نمی‌کنند!"
    برويد و از خدا بترسيد.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین