کد خبر: 38759 A

آقای جوکر برای گیشه خط و نشان کشید/ افتتاحیه ۷۷ میلیون دلاری

آقای جوکر برای گیشه خط و نشان کشید/ افتتاحیه ۷۷ میلیون دلاری

تازه‌ترین فیلم جوکر به دنبال آن است که از رکورد افتتاحیه‌ فیلم‌های "آکوامن" و "شزم" عبور می‌کند؟

ایران آرت: در سال ۲۰۱۹ تنها یک فیلم ابرقهرمانی دیگر روی پرده خواهد رفت اما در واقع در همین فیلم هم نه یک ابرقهرمان بلکه یک شخصیت شرور وجود دارد. برآوردهای اولیه‌ی فروش "جوکر" (Joker) به کارگردانی "تاد فیلیپس" و بازی "واکین فینیکس" نشان می‌دهد که فیلم ممکن است از رکورد دیگر عناوین پرفروش برادران وارنر و دی‌سی عبور کند.

"باکس آفیس پرو" گزارش داده است که "جوکر" در حال حاضر فروش ۶۰ تا ۹۰ میلیون دلاری را در افتتاحیه داخلی به ثبت خواهد رساند و در سه روز اول اکران ۷۷ میلیون دلار فروش می‌کند. "جوکر" به این ترتیب بالاتر از "آکوامن" و "شزم!" قرار می‌گیرد که در هفته‌های اول نمایش ۶۷.۸ و ۵۳.۵ میلیون دلار فروخته بودند.

به گزارش سی نما، به نظر می‌رسد که برآوردها لحظه به لحظه در حال رشد باشد چرا که "جوکر" به زودی در فستیوال‌های فیلم ونیز و تورنتو به نمایش درخواهد آمد. "کامرون بیلی" دبیر هنوری جشنواره‌ی تورنتو از فیلم به خاطر نگاه تازه‌اش به کتاب‌های مصور ستایش کرده و آن را "دستاوردی سینمایی در بالاترین سطح" خوانده است.

بیلی به روزنامه‌ی "تورنتو سان" می‌گوید: "پیش از هر چیز باید بگویم که بسیار عالی است. بنابراین باید در بزرگترین سالن ما به نمایش درآید. اما برداشتی است حقیقتاً اریجینال از کتاب‌های کامیک و به خصوص شخصیت جوکر. براساس داستانی که قبلاً به نگارش درآمده باشد ساخته نشده و واکین فینیکس یکی از بهترین بازیگران سینمای امروز در نقش اصلی آن هنرنمایی می‌کند، و نیز رابرت دنیرو یکی از بهترین بازیگران تاریخ."

او در ادامه می‌گوید: "داستان فیلم در اواخر دهه‌ی ۷۰ و اوایل دهه‌ی ۸۰ روی می‌دهد و اینطور به نظر می‌رسد که در همان ایام فیلمبرداری شده. ارجاعاتی دارد به فیلم‌های مارتین اسکورسیزی و یک دستاورد سینمایی در بالاترین سطح است. هرچند با داستانی عامه‌پسند سر و کار دارد اما بسیار جاه‌طلبانه است و به همین علت شکوهمند."

جشنواره‌ی تورنتو از "واکین فینیکس" بازیگر نامزد اسکار تجلیل خواهد کرد. این فستیوال پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که امسال از "مریل استریپ" هم تقدیر به عمل می‌آورد. چهل و چهارمین جشنواره‌ی فیلم تورنتو از ۵ تا ۱۵ سپتامبر برگزار می‌شود.

"جوکر" ۴ اکتبر در آمریکا اکران می‌شود.

 

جوکر خواکین فینیکس فیلم ابرقهرمانی شزم فیلم جوکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین