کد خبر: 38742 A

ماجرای عاشقانه سوئیسی در اسکار 2020

ماجرای عاشقانه سوئیسی در اسکار 2020

سینمای سوئیس فیلم کمدی «Wolkenbruch» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

ایران آرت: کمدی رومانتیک «رگبار» به کارگردانی «مایکل اشتینر» بر اساس رمانی نوشته «توماس میر» ساخته شده و به نگاهی دقیق به زندگی جامعه یهودی در زوریخ دارد و به ماجرای یک پسری به نام «Wolkenbruch» می‌پردازد که علی‌رغم میل مادرش عاشق یک دختر غیر یهودی به نام «لورا» می‌شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این فیلم سال گذشته و در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ رونمایی شد و در گیشه سینماهای سوئیس نیز به موفقیت دست یافت. 

پیش‌تر الجزایر با فیلم «پاپیچا» به کارگردانی «مونیا مدور» و گرجستان با فیلم «شیندیسی» ساخته «دیتو تشینتاشادزه» نمایندگان خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۰ معرفی کرده بود و سوئیس سومین کشوری است که وارد رقابت اسکار ۲۰۲۰ در این شاخه می‌شود.

سال گذشته در مجموع ۸۹ کشور فیلم‌ منتخب خود را برای رقابت در این شاخه از اسکار ارسال کردند که در نهایت ۸۷ کشور واجد شرایط رقابت شناخته شدند و در نهایت سینمای مکزیک با فیلم «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد. 

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

 

اسکار اسکار 2020 اسکار فیلم خارجی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین