کد خبر: 38726 A

پاسخ بازیگر نقش «بروس لی» به انتقادات / «لی» ابرقهرمان من است / آثار تارانتینو غیرقابل‌پیش‌بینی است

پاسخ بازیگر نقش «بروس لی» به انتقادات /  «لی» ابرقهرمان من است / آثار تارانتینو غیرقابل‌پیش‌بینی است

در پی انتقادات به شخصیت به تصویر درآمده «بروس لی» و مبارزه و شکست مضحکه‌آمیز او در برابر «برد پیت» در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود»، آخرین اثر کوئنتین تارانتینو، به‌ویژه از سوی دختر این سوپراستار هنرهای رزمی و سینمای اکشن، بازیگر نقش «لی» به این نقدها پاسخ داده است.

ایران‌آرت: «ایندیپندنت» گزارش داد، «مایک مو» Mike Moh ضمن درک پذیرش تعارضاتی که درباره نقش‌های مرسوم پیش می‌آید در گفت‌وگویی اظهار کرد، از همان آغاز خواندن فیلم‌نامه با آن مشکل داشتم و افزود: بروس لی قهرمان من است؛ او به نوعی خدایگان من است. بروس برای من فقط یک شخص نیست بلکه ابرقهرمان است و فکر می‌کنم برای بیشتر مردم هم همین‌گونه است.

در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود»، شخصیت بروس لی هم‌چون یک شخصیت مغرور خودبزرگ‌بین تصویر شده است که در برابر شخصیت «کلیف بوث» با بازی «برد پیت» مبارزه می‌کند و پس از شکست به داخل یک کامیون حمل لوازم‌التحریر انداخته می‌شود. اما «مو» می‌گوید که این وارونه‌سازی واقعیت ناشی از خواسته‌های «تارانتینو» است.

«مو» در پاسخ به انتقادات می‌گوید: نخست: این فیلم تارانتینو است. او کاری را انجام می‌دهد که انتظار نمی‌رود کس دیگری انجام دهد. در این فیلم باید غیرقابل قبول‌ها را قبول کنید. دوم: می‌دانستم که تارانتینو عاشق بروس لی است.

وی می‌افزاید: این‌که چگونه مردم درباره شکست خوردن «بروس» فکر می‌کنند را درک می‌کنم اما در واقعیت اگر 5 ثانیه بیشتر طول می‌کشید، بروس لی حتما پیروز می‌شد. می‌دانم که که مردم بروس را چگونه می‌پندارند اما با توجه به تحقیقاتم، بیش از آن‌چه دیگران فکر می‌کنند او نیز یک انسان بود. و بیشتر برای بروس احترام قائل می‌شوم وقتی می‌فهمم که او مثل هر کس دیگری چنین چالش‌هایی را داشته است.

هفته گذشته دختر بروس لی در اعتراض  به شخصیت‌پردازی پدرش گفته بود، درک می‌کنم که می‌خواستند برد پیت، این گنده ستاره، بروس را باید بزند؛ اما لازم نبود هالیوود سفیدپوستان این‌گونه که در زمان زنده بودنش با او رفتار کرد، عمل کنند.

 

بروس لی کوئینتین تارانتینو روزی روزگاری در هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین