کد خبر: 38693 A

کوچ سازندگان "بازی تاج و تخت" به نتفلیکس/ قرارداد ۹ رقمی

کوچ سازندگان "بازی تاج و تخت" به نتفلیکس/ قرارداد ۹ رقمی

علیرغم انتقاداتی که به سازندگان "بازی تاج و تخت" صورت گرفت، این دو نویسنده و کارگردان قرارداد جدیدی با نتفلیکس امضا کردند.

ایران آرت: «دیوید بنیاف» و «دی.بی. وایس» نویسندگان برنده‌ی امی «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) از شبکه‌ی HBO به نت‌فلیکس کوچ کردند. نزدیک به سه ماه پیش گزارش شده بود که شش استودیوی بزرگ برای نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم‌ها و سریال‌های جدید به دنبال امضای قرارداد با وایس و بنیاف‌اند. اما اکنون رسماً به تأیید رسید که نت‌فلیکس پیروز رقابت شده است.

رقم فاش شده را هیچکس تأیید نمی‌کند، اما منابع نزدیک به نت‌فلیکس گزارش می‌دهند که قرارداد زوج نویسنده مانند قراردادهای «رایان مورفی» و دیگران با شبکه ۹ رقمی و در حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده و توسط «گرچن راش» وکیل همیشگی آن‌ها تنظیم شده است.

به گزارش سی نما، گزارش‌های اولیه زمانی منتشر شد که فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت» رو به اتمام بود. بنیاف و وایس در آن مقطع با نت‌فلیکس، دیزنی، کامکست، آمازون، اپل و وارنرمیدیا/اچ‌بی‌او دیدار کردند. اواخر ماه گذشته نیز اعلام شد که این فهرست به نت‌فلیکس، آمازون و دیزنی تقلیل یافته است. بنیاف و وایس یک دهه‌ی گذشته را در شبکه‌ی HBO سپری کرده‌اند و تمام تمرکز خود را صرف اقتباس تلویزیونی از کتاب‌های «جورج آر.آر. مارتین» کردند.

«تد ساراندوس» مدیر محتوای نت‌فلیکس می‌گوید: «ما به «دیوید بنیاف» و «دن وایس» استادان قصه‌گویی خوش‌آمد می‌گوییم. آن‌ها نویسندگانی خلاق‌اند که با روایت‌های حماسی خود مخاطبین جهانی را به وجد آوردند. باید دید در آینده چه ایده‌هایی برای عرضه به مشترکین ما خواهند داشت.»

وایس و بنیاف نیز با انتشار بیانیه‌ی مشترکی گفتند: «ما در شبکه‌ی HBO دوران باشکوه و زیبایی به طول بیش از یک دهه پشت سر گذاشتیم و از تمامی مسؤلین آن‌جا که همواره سعی کردند شرایط مساعدی برای ما فراهم کنند قدردانی می‌کنیم. در چند ماه گذشته، وقت زیادی صرف مذاکره با «سیندی هالند» و «پیتر فرایدلندر» و همین‌طور «تد ساراندوس» و «اسکات استابر» کردیم. علایق مشترکی در مورد فیلم‌های دهه‌ی ۸۰ و کتاب‌ها داشتیم و به خاطر فرصت‌هایی که در اختیار ما گذشته می‌شود ذوق‌زده‌ایم. افتخار می‌کنیم که نت‌فلیکس ما را به همکاری دعوت کرده است.»

بنیاف و وایس علاوه بر نویسندگی و تهیه‌کنندگی سه‌گانه‌ی جدیدی برای «جنگ ستارگان» (که با سه‌گانه‌ی «رایان جانسون» متفاوت است)، نویسندگی پروژه‌ای در مورد «کرت کوبین» برای استودیوی یونیورسال را برعهده گرفتند و باید از داستان «پسران سفید کثیف» (Dirty White Boys) را برای فاکس/دیزنی اقتباس کنند.

اولویت آن‌ها در حال حاضر تولید سریال جذاب دیگری این بار برای نت‌فلیکس خواهد بود. «بازی تاج‌وتخت» در سه سال اخیری که امکان رقابت در امی را داشته برنده‌ی جایزه شده است.

 

بازی تاج و تخت دیوید بنیاف دی. بی وایس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین