کد خبر: 38670 A

ترس ستاره سینما از صبحت درباره MeToo/ از گذشته پشیمانم

ترس ستاره سینما از صبحت درباره MeToo/ از گذشته پشیمانم

کیسی افلک که پیشتر اعتراف کرده بود از او رفتار غیر اخلاقی سر زده است اکنون می‌گوید می‌ترسد از جنبش مبارزه با آزارهای جنسی صحبت کند.

ایران آرت: کیسی افلک در آخرین اپیزود از پادکست "متخصص صندلی دسته‌دار" با اجرای "دکس شپرد" اعتراف می‌کند که صحبت از مسائلی که به جنبش ضد-آزارجنسی MeToo مرتبط است او را مضطرب می‌کند. افلک که در سال ۲۰۱۰ به آزار جنسی در حین فیلمبرداری "من هنوز اینجا هستم" (I’m Still Here) متهم شده، تأکید می‌کند که از حامیان جنبش است. بازیگر برنده‌ی اسکار فیلم "منچستر کنار دریا" (Manchester by the Sea) می‌گوید درک نمی‌کند که چرا بعضی باید با جنبش‌های ضد آزار جنسی مخالف باشند.

افلک می‌گوید: "چه کسانی حاضر نیستند از جنبش MeToo حمایت کنند؟ این پرسشی است که باید مطرح شود. اینکه افرادی وجود دارند که معتقد به برابری نیستند و فکر می‌کنند محل کار باید برای برخی مکانی خطرناک باقی بماند. این مسخره است."

افلک می‌افزاید: "برای من صحبت [در مورد مسائل مرتبط با این جنبش] بسیار بسیار دشوار است و مرا می‌ترساند. بیشتر به این علت که ارزش‌های جنبش ارزش‌هایی‌اند که در وجود من ریشه دارند. من با این ارزش‌ها رشد کردم، این مسائل در نظام ارزشی من جا گرفتند وقتی که مادرم اجازه نمی‌داد در مثلاً هشت سالگی "دوک‌های هزارد" (Dukes Of Hazzard) را تماشا کنیم چون فکر می‌کرد ضد-زن است."

"کیسی افلک"‌ در ادامه می‌گوید: "نگاه برخی از افراد به من چنان با من فعلی‌ام متفاوت است که مرا برمی‌آشوبد. و اینکه نمی‌توانم در موردش صحبت کنم شرایط را سخت‌تر کرده چرا که بسیار تمایل داشتم از همه‌ی آن مسائل حمایت کنم، اما احساس کردم بهترین کار این است که سکوت اختیار کنم تا به نظر نرسد که قصد مخالفت کردن دارم."

به گزارش سی نما، افلک پیش‌تر در مصاحبه با "اسوشیتد پرس" پیرامون آزار جنسی گفته بود که از شرایط پیش آمده "بسیار متأسف" است و اعتراف کرده بود که از او رفتاری "غیرحرفه‌ای" سر زده است. افلک در مصاحبه با شپرد جزئیات این رفتارهای غیرحرفه‌ای را شرح می‌دهد.

او می‌گوید: "میهمانی‌های بسیاری برپا می‌شد زیرا بخشی از آن فیلم مستند و گاهی مستندنما بود. از همه‌چیز فیلمبرداری می‌شد. برای همه گیج‌کننده بود و البته عمدی در کار بود. نیت سازندگان این بود که عوامل هم بخشی از بازیگران باشند. نمی‌دانم آن‌ها از این مسئله آگاهی داشتند یا نه… شرایط به‌هم‌ریخته‌ای بود و من هرگز حاضر نیستم بار دیگر در چنین پروژه‌ای همکاری کنم. اگر قرار باشد دوباره انجامش دهم در این محیط کاری آشفته بسیار هوشمندانه‌تر، عقلانی‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنم."

آخرین فیلم افلک در مقام کارگردان "نور زندگی من" (Light of My Life) است که ۹ آگوست اکران می‌شود. افلک در این فیلم نقش پدری را بازی می‌کند که سعی دارد پس از کشته شدن زنان زمین به واسطه‌ی شیوع یک بیماری از فرزند دخترش محافظت کند.

افلک در کنفرانس خبری فیلم در برلین در پاسخ به این پرسش که آیا او با این پروژه واکنشی به مسائل حاشیه‌ای نشان می‌دهد یا نه می‌گوید: "این طور نیست. من این فیلم را پیش از شکل گرفتن تمام این بحث‌ها نوشتم و ساختم. امیدوارم مردم با ذهن باز به فیلم نگاه کنند و واکنش‌هایی حساب‌شده به آن نشان دهند."

 

کیسی افلک آزار جنسی آزار جنسی هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین