کد خبر: 38644 A

سریال "ارباب حلقه‌ها" ۲۰ قسمتی شد/ سفر به سرزمین میانه

سریال "ارباب حلقه‌ها" ۲۰ قسمتی شد/ سفر به سرزمین میانه

قرار است ۲۰ اپیزود برای فصل اول سریال "ارباب حلقه‌ها" ساخته شود و داستان سریال به "دوران دوم" سرزمین میانه می‌رود.

ایران آرت: آمازون تاکنون اطلاعات بسیار ناچیزی از سریال "ارباب حلقه‌ها" (Lord of the Rings) در اختیار هواداران قرار داده و تنها با انتشار ویدیویی کوتاه نویسندگان این پروژه‌ی ۱ میلیارد دلاری را معرفی کرده است. "تام شیپی" یکی از تالکین‌پژوهانی است که نامش در بین اسامی اعلام شده دیده می‌شود. او به تازگی در مصاحبه با یک وبسایت هواداری آلمانی در مورد زمان دقیق وقوع داستان، وفاداری سریال به آثار تالکین و مسائل دیگر اظهار نظر کرده است.

سریال جدید آمازون به "دوران دوم" سرزمین میانه می‌رود که البته ۳۴۴۱ سال به طول می‌انجامد. این مسئله به گفته‌ی "آلبرت چنگ" یکی از مدیران استودیوی تلویزیونی آمازون "می‌تواند موجب ساخته شدن یک سریال بسیار طولانی شود."

بر اساس گزارش 30نما، شیپی یادآور می‌شود که اتفاقات بسیار جالبی در این دوره روی می‌دهند که شامل تسلیم شدن "سائورون" در مقابل نومنوریایی‌های قدرتمند، گذراندن دوران اسارت در جزیره‌ی نومنور، به تباهی کشاندن جامعه‌ی آنان از درون، متقاعد کردن پادشاه به لشکرکشی به سرزمین ممنوعه‌ی الف‌ها که موجب مداخله‌ی "خود خداوند" و واژگونی کشتی‌های نومنوریایی‌ها شد، غرق شدن جزیره‌ی نومنور و نابودی "سرزمین‌های نامیرا" می‌شود.

اما بنابر اظهارات شیپی، سریال به بسیاری از جزئیات ریز قصه نمی‌پردازد و کتاب‌ها را به صورت کامل پوشش نمی‌دهد. او می‌گوید: "نمایندگان تالکین اصرار خواهند کرد که شکل اصلی "دوران دوم" حفظ شود. سائورون به اریادور یورش می‌برد، نیروهای نومنوریایی در مقابلش ایستادگی می‌کنند، به نومنور بازش می‌گردانند. او در آنجا فساد می‌کند و فریب‌شان می‌دهد که قانون والار را بشکنند. تمام این مسائل به ترتیب وقوع باید روایت شود."

شیپی در ادامه می‌گوید: "اما امکان اضافه شدن شخصیت‌های جدید و مطرح کردن پرسش‌های بسیاری وجود دارد، برای مثال: سائورون در این اثنا چه کرد؟ پس از آنکه مورگوث شکست می‌خورد او کجا می‌رود؟ در حالت کلی، آمازون می‌تواند با خلق پاسخ به این پرسش‌ها پاسخ دهد، چرا که تالکین در این موارد توضیحی نداده است. اما نباید با آنچه که تالکین توضیح داده تناقض داشته باشد. آمازون باید مراقب این مسئله باشد. باید بر معیارها منطبق باشد، امکان تغییر مرزهایی که تالکین ترسیم کرده وجود ندارد، "تالکینی" ماندن ضرورت دارد."

شیپی احتمالاً در مورد چنین مسائلی به آمازون مشاوره می‌دهد. او همچنین تأیید می‌کند که نمایندگان نویسنده در مورد برخی جنبه‌های داستان حق وتو دارند: "نمایندگان تالکین بسیار دقیق عمل می‌کنند و مراقب همه‌چیز هستند و به راحتی اجازه‌ی مخالفت به خود می‌دهند."

سریال ممکن است به رویدادهایی هم اشاره کند که در "دوران اول" به وقوع می‌پیوندند، اما داستان باید در "دوران دوم" قرار بگیرد: "در صورتی که در "ارباب حلقه‌ها" یا ضمائم آن توضیح داده نشده باشد یا ذکر نشده نباشد احتمالاً حق ندارند از آن استفاده کنند." این بدان معناست که مخاطبین شخصیت‌های "فرودو"، "گندالف" و "آراگورن" را هم نخواهند دید چرا که در "دوران سوم" پا به عرصه‌ی هستی می‌گذارند. در مجموع به نظر می‌رسد که نمایندگان "جی.آر.آر. تالکین" به دقت از دارایی‌های او محافظت خواهند کرد که البته لزوماً اتفاق بدی نیست.

وقتی که از شیپی درباره‌ی محل فیلمبرداری سریال سؤال می‌شود، او نکته‌ی بسیار جالب دیگری را هم ذکر می‌کند. او بدون مقدمه ادعا می‌کند که نمی‌داند زیرا این مسائل در حوزه‌ی اختیارات او نیستند و اعتراف می‌کند از جدول زمانی سازندگان آگاهی ندارد، اما می‌گوید: "قرار است ۲۰ اپیزود برای فصل اول ساخته شود. بنابراین تا زمانی که تصمیم نگیرند چگونه به پایان می‌رسد، فیملبرداری را آغاز نخواهند کرد."

چند هفته قبل ورایتی گزارش داد که "مارکلا کاوانا" بازیگر استرالیایی برای ایفای نقشی نامعلوم انتخاب شده است.

 

ارباب حلقه ها سریال ارباب حلقه ها تام شیپی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین