کد خبر: 38148 A

واکنش جیمز کامرون به شکسته شدن رکورد تاریخی آواتار

واکنش جیمز کامرون به شکسته شدن رکورد تاریخی آواتار

کارگردان فیلم "آواتار" شکسته شدن رکورد این فیلم توسط "انتقام‌جویان:پایان بازی" را تبریک گفت.

ایران آرت: در طول تعطیلات آخر هفته‌ی گذشته رسماً گزارش شد که "انتقام‌جویان: آخر بازی" (Avengers: Endgame) اکنون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در سراسر دنیا است. فیلم "آواتار" (Avatar) در سال ۲۰۰۹ آغازی قدرتمندانه داشت و در سال‌های بعد از آن چندین بار دوباره به نمایش درآمد و رکوردی به جا گذاشت که به نظر دست نیافتنی می‌آمد. این فیلم به کارگردانی "جیمز کامرون" با ۲.۷۸۹۷ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت و رکورد "تایتانیک" دیگر فیلم کامرون را شکست. اکنون که "آخر بازی" تاج سلطنت را از "آواتار" گرفته، کامرون در شبکه‌های اجتماعی موفقیت فیلم را تبریک گفته است.

دوشنبه شب در صفحات "آواتار" در شبکه‌های اجتماعی پیامی از طرف کامرون خالق چندگانه ارسال شد:‌ "اوئل انگاته کامله. درود بر مارول. تبریک به "انتقام‌جویان: آخر بازی" به خاطر تبدیل شدن به سلطان جدید باکس آفیس. جیم کامرون" عبارتی که کامرون در ابتدای پیام به کار می‌برد در زبان مردمان ناوی، نژاد اصلی شخصیت‌های "آواتار" به معنای درود و ادای احترام است. کامرون در ماه می گذشته عبور "آخر بازی" از رکورد "تایتانیک" را هم تبریک گفته بود.

به گزارش سی نما، هرچند "آخر بازی" اکنون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شده اما کامرون "آواتار" و "تایتانیک" یعنی فیلم‌های دوم و سوم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌ها را کارگردانی کرده است. پنج فیلم از ده فیلم پرفروش تاریخ نیز که شامل " انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت" (Avengers: Infinity War)، "انتقام‌جویان" (The Avengers)، "انتقام‌جویان: عصر اولتران" (Avengers: Age of Ultron) و "پلنگ سیاه" (Black Panther) می‌شود، توسط مارول ساخته شده‌اند.

دنباله‌های "آواتار" و "ظهور اسکای‌واکر" که روایت "لوک اسکای‌واکر" را به پایان می‌رساند و اواخر سال جاری میلادی روی پرده می‌رود، رقبای احتمالی "آخر بازی" در آینده خواهند بود.

به نوشته‌ی "یواس‌ای تودی"، استودیوی دیزنی پس از خریداری مارول به قیمت ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹، بیش از ۱۸ میلیارد دلار در گیشه درآمدزایی کرده است. "باب ایگر" مدیر عامل دیزنی در آن زمان در این باره گفته بود: "این اقدام از منظر راهبردی بی‌نقص بود. این گنجینه‌ی متشکل از ۵ هزار شخصیت به دیزنی امکان می‌دهد کاری که در آن تخصص داریم را انجام دهیم."

شاید در این سال‌های تصورش دشوار باشد اما زمانی فروش‌ فیلم‌های ابرقهرمانی تضمین شده نبود. در سال ۲۰۰۸ "مرد آهنی" به عنوان یک اثر ابرقهرمانی متفاوت به اکران درآمد. "کریستفر نولان" به تازگی سه‌گانه‌ی "شوالیه‌ی تاریکی" را به پایان رسانده بود و "مرد آهنی" بر خلاف آن فیلم‌ها لحنی طنزآمیزتر داشت اما مانند فیلم نولان داستانی یک شخصیت میلیاردر را روایت می‌کرد که به ابرقهرمان تبدیل می‌شد.

اکنون روشن است که دیزنی سعی می‌کند همین مسیر را پس از ۱۰ سال موفقیت‌آمیز ادامه دهد. آن‌ها شنبه شب در کامیک-کان سن دیه‌گو از ۱۰ فیلم و سریال تلویزیونی که در دو سال آینده در سالن‌های نمایش و سرویس "دیزنی+" عرضه می‌شوند رونمایی کردند.

برادران روسو کارگردانان "انتقام‌جویان: آخر بازی" هم دوشنبه شب پس از عبور فیلم از رکورد "آواتار" پیامی خطاب به "جیمز کامرون ارسال و از او قدردانی کردند. اگرچه بسیاری از هواداران رقابت "آخر بازی" و "آواتار" را به جدالی به پایان تبدیل کرده‌اند اما کامرون و برادران روسو رابطه‌ی دوستانه‌ای دارند.

جو و آنتونی روسو در پیام خود گفتند: "جیمز کامرون، در مرحله‌ی اول شما مهم‌ترین علت علاقه‌مندی ما به سینما بودید. از اینکه همواره به ما انگیزه دادید و چشم جهانیان را به روی آنچه امکان‌پذیر و شدنی است گشودید، از شما قدردانی می‌کنیم. بسیار مشتاقیم ببینیم بعد از این ما را به کجا خواهید برد."

عناوین بعدی مارول "بیوه‌ی سیاه" در تاریخ ۱ می ۲۰۲۰، سریال "شاهین و سرباز زمستان" در پاییز سال ۲۰۲۰، "جاودانان" در ۶ نوامبر ۲۰۲۰، "شنگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه" در ۱۲ فوریه ۲۰۲۱، سریال "وانداویژن" برای بهار سال ۲۰۲۱، سریال "لوکی" برای بهار سال ۲۰۲۱، "دکتر استرنج در عوالم موازی جنون" در ۷ می ۲۰۲۱،  سریال "چه می‌شد اگر…" در تابستان ۲۰۲۱، سریال "شاهین‌چشم" در پاییز سال ۲۰۲۱ و "ثور: عشق و آذرخش" در ۵ نوامبر سال ۲۰۲۱ خواهند بود

 

آواتار انتقام جویان انتقام جویان: پایان بازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین