کد خبر: 37913 A

اعتراض طرفداران "بازی تاج و تخت" احمقانه است!

اعتراض طرفداران "بازی تاج و تخت" احمقانه است!

نیکولای کاستر والدو بازیگر نقش جیمی لنیستر می‌گوید او و بعضی از هم‌بازیانش در سریال "بازی تاج و تخت" از انتقادات طرفداران در مورد پایان‌بندی سریال کمی دلگیر شدند. او اعتراض‌ها را احمقانه می‌داند.

ایران آرت: "جورج آر.آر. مارتین اجازه نمی‌دهد جنجال هواداران به دنبال پخش فصل پایانی "بازی تاج‌وتخت" روی ایده‌هایش برای دو رمان فانتزی باقی مانده تأثیر بگذارد. سریال شبکه‌ی HBO در ماه می به پایان رسید، اما مارتین هنوز نگارش دو جلد از مجموعه رمان‌های "نغمه‌ی یخ و آتش" تحت نام‌های "بادهای زمستان" و "رؤیای بهار" را تمام نکرده است. مارتین در مصاحبه با "اینترتینمنت ویکلی" می‌گوید اعتراضات گسترده‌ی هواداران برای پایان‌بندی سریال به‌رغم یکسان بودن برخی روایت‌ها تأثیری بر روی نحوه‌ی به پایان رسیدن کتاب‌ها ندارد.

مارتین می‌گوید: "اینترنت به شکلی بی‌سابقه همه‌چیز را تحت تأثیر قرار داد. برای مثال نسب "جان اسنو". در اوایل روایت کتاب‌ها اشارات کوچکی در این باره می‌شود، اما شاید تنها یک نفر از هر ۱۰۰ خواننده به آن پی ببرد. پیش از ظهور اینترنت این مسئله مشکلی ایجاد نمی‌کرد – آن ۹۹ خواننده‌ی دیگر وقتی هویت "جان اسنو" برایشان فاش می‌شد با خود می‌گفتند: "چه گره داستانی بی‌نظیری!" اما در عصر اینترنت، حتی کافی است یک نفر از ۱۰۰ نفر به قضیه پی ببرد و آن را در فضای آنلاین منتشر کند. آنوقت آن ۹۹ نفر دیگر هم می‌خوانندش و می‌گویند: "منطقی است." ناگهان گره داستانی شما برای همه فاش می‌شود."

هواداران "بازی تاج‌وتخت" مدت‌هاست منتظر انتشار جلد بعدی کتاب‌های مارتین مانده‌اند. نویسنده تاریخ معینی برای عرضه‌ی کتاب‌ بعدی اعلام نکرده و تنها به ذکر این جمله بسنده می‌کند: "در حال نوشتن کتاب هستم. وقتی تمام می‌شود که تمام بشود."

به گزارش سی نما، "نیکلای کاستر-والدو" نیز اخیراً به جنجال فصل پایانی اشاره کرده و می‌گوید او و بعضی از هم‌بازیانش در سریال از این اتفاقات کمی دلگیر شدند. فصل هشتم علی‌رغم رکوردشکنی در آمار بینندگان شبکه، در جلب نظر منتقدین و مخاطبین ناموفق بود و شورانرها در شبکه‌های اجتماعی مقصر اصلی شناخته شدند. کمپین جمع‌آوری امضاء برای بازسازی فصل هشتم نیز توسط بیش از ۱.۵ میلیون هوادار امضاء شد.

والدو آخر هفته‌ی گذشته در مقابل اعتراضات هواداران جبهه گرفت و گفت: "این که کسی تصور یا خیال کند که دو خالق سریال بهترین، پرشورترین و پرکارترین نویسندگان‌ نیستند، و یا لحظه‌ای گمان کنند که آن‌ها در طول ۱۰ سال گذشته به نحوه‌ی پایان سریال فکر نکرده‌اند، به نوعی احمقانه است. در ضمن بدانید که آن‌ها هم نظرات را می‌خوانند. هرچند شما ممکن است به راحتی بگویید "نویسنده‌های احمق لعنتی. کثافت‌ها." اما آن‌ها – مثل سایر عوامل "بازی تاج‌وتخت" که تعدادشان به هزاران نفر می‌رسد – به سختی تلاش کردند تا سریال را به بهترین نحو ممکن به پایان ببرند."

کاستر-والدو می‌گوید بعضی از همکارانش "کمی دلگیر" شدند از اینکه اعتراضات شدید را مشاهده کردند. او اضافه می‌کند: "ما سخت کار کردیم. در ضمن من از کسی انتظار ندارم احساس شرمندگی کند. بحث من چیز دیگری است. تنها از دشواری عبور از تمام این ماجرا صحبت می‌کنم."

پیش از این، "سوفی ترنر" هم جمع‌آوری امضاء‌ برای بازسازی فصل پایانی سریال را "توهین‌آمیز" خوانده بود. عوامل و بازیگران "بازی تاج‌وتخت" جمعه ۱۹ جولای برای آخرین بار در کامیک کان حضور می‌یابند.

 

بازی تاج و تخت جیمی لنیستر نیکولای کاستر والدو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین