کد خبر: 37864 A

زندگی خانم صدر اعظم فیلم می‌شود

زندگی خانم صدر اعظم فیلم می‌شود

صمیم جنجالی صدر اعظم آلمان در تابستان ۲۰۱۵ برای باز کردن مرزها به روی یک میلیون آواره سوری در قالب فیلم تلویزیونی "مرکل" روایت می‌شود.

ایران آرت: اشتفان واگنر کار تصویربرداری فیلم تازه خود را بر اساس زندگی سیاسی آنگلا مرکل به پایان رسانده است. ایموجن کوگ، بازیگر سرشناس تئاتر و سینمای آلمان نقش خانم صدر اعظم را ایفا کرده و رادو بانزارو در نقش نخست‌وزیر مجارستان، جوزف بربیچلر در نقش رهبر یکی از احزاب آلمانی، والتر سیتلر در نقش رئیس‌جمهوری فرانک-والتر اشتاینمایر و اورلاندو سوس در نقش صدر اعظم اتریش دیگر بازیگران فیلم "مرکل" هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سینمای اروپا، فیلمنامه این پروژه تلویزیونی را فلورین اولر بر اساس کتاب موفق "رانده‌شده‌ها" نوشته است؛ کتابی که روزنامه‌نگاری به نام رابین الکساندر آن سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و بسیار پرفروش شد.

اقدام خانم مرکل در باز کردن مرزهای آلمان به روی پناهجویان سوریه‌ای گرچه بسیار انسانی بود و همه از آن استقبال کردند اما مخالفت جدی احزاب افراطی با این کار، آینده سیاسی صدر اعظم و سرنوشت اتحادیه اروپا را به خطر انداخت.

آنگلا مرکل که این روزها به دلیل لرزش‌های شدید بدن در دیدارهای سیاسی بسیار خبرساز شده، آخرین سال‌های حضور در قدرت را پشت سر می‌گذارد و شاید ناچار شود پیش از سال ۲۰۱۲ از جایگاه صدر اعظمی کنار برود. این سیاستمدار ۶۴ ساله و قدرتمندترین زن در دنیای سیاست سال گذشته از مقام حزب دمکرات مسیحی آلمان کناره‌گیری کرد.

 

آنگلا مرکل سیاستمدار نخست وزیر اشتفان واگنر صدر اعظم آلمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین