کد خبر: 37850 A

شروع طوفانی شیرشاه در سینماها/ حمله به رکورد سینمای چین

شروع طوفانی شیرشاه در سینماها/ حمله به رکورد سینمای چین

با افتتاحیه ۵۵ میلیون دلاری در چین، امیدها به فروش ۱۷۵ میلیون دلاری "شیرشاه" در نخستین هفته اکران در آمریکای شمالی بیشتر شد.

ایران آرت: در شرایطی که برخی منتقدان و کارشناسان سینما چندان به نسخه بازسازی انیمیشن تحسین‌شده دیزنی روی خوش نشان نداده‌اند، تماشاگران ثابت کردند گاهی نقدهای منفی هم نمی‌تواند آنها را از فیلم محبوب‌شان دور کند. با این حال، گروهی دیگر از تصویرهای دیجیتالی به شدت باورپذیر "شیرشاه" تعریف کرده و آن را از همین امروز یکی از جدی‌ترین رقیبان اسکار ۲۰۲۰ در بخش‌های فنی و البته بهترین انیمیشن بلند داستانی دانسته‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، فروش ۵۵ میلیون دلاری "شیرشاه" در سه روز اول اکران در چین بالاتر از عملکرد فیلم‌های "کتاب جنگل"، "دیو و دلبر" و "علاءالدین" در دومین بازار بزرگ سینمایی جهان بود. فروش ۱۳.۴ میلیون دلاری هم فقط در روز جمعه بالاتر از درآمد ۱۳.۲ میلیون دلاری "داستان اسباب‌بازی ۴" در سه روز اول اکران قرار گرفت تا به این ترتیب، تازه‌ترین محصول استودیو دیزنی در آستانه تبدیل شدن به موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم در سرزمین اژدها شود.

"شیرشاه" خاطره‌های بسیار خوب انیمیشن سال ۱۹۹۴ دیزنی را برای دوستداران سینما در نسل‌های گذشته و امروز زنده می‌کند و از این رو انتظار می‌رود فروش آن در سه روز اول اکران در آمریکا و کانادا بین ۱۷۵ تا ۲۰۰ میلیون دلار باشد. حتی اگر فیلم به این اعداد نرسد، کارشناسان برای آن یک اکران طولانی‌مدت از میانه‌های تابستان تا اوایل فصل پاییز پیش‌بینی می‌کنند و به این ترتیب "شیرشاه" می‌تواند یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال در گیشه ۲۰۱۹ باشد.

"کتاب جنگل" سه سال پیش با افتتاحیه ۴۸ میلیون دلاری در چین روی پرده رفت و با ۱۴۸ میلیون دلار به کار خود پایان داد. "دیو و دلبر" ۴۴ میلیون دلار در هفته اول و ۸۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ فروخت که در مقایسه با درآمد ۱.۲۶ میلیارد دلاری در دنیا (۵۰۴ میلیون دلاری در آمریکای شمالی) بسیار ناچیز بود. گیشه ۵۵ میلیون دلاری "شیرشاه" در همان سه روز اول درآمد ۵۳ میلیون دلاری "علاءالدین" را در بازار چین پشت سر گذاشت.

 

انیمیشن هالیوود سینمای چین شیرشاه داستان اسباب بازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین