کد خبر: 37035 A

ماجرای اکران نشدن "شبی که ماه کامل شد" در زاهدان

ماجرای اکران نشدن "شبی که ماه کامل شد" در زاهدان

"شبی که ماه کامل شد" در حالی دومین هفته اکرانش را در سپری می‌کند که گفته می‌شود نمایش فیلم در زاهدان متوقف شده است.

ایران آرت: در میان 3فیلمی که هفته دوم اکران خود را سپری می‌کنند، براساس جدول فروش سینماتیکت، "شبی که‌ماه کامل شد" با فروش 4میلیارد و 881میلیون و 920هزار تومان بعد از فیلم "ما همه با هم هستیم" کمال تبریزی با فروش 5میلیارد و 173میلیون و 438هزار تومان در رده دوم جدول فروش قرار گرفته است؛ فیلمی که بعد از خبرساز شدن فیلم تبریزی و توقف اکرانش در کرمان، خبرساز شده است.

به گزارش همشهری، "شبی که‌ماه کامل شد" به کارگردانی نرگس آبیار که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته جوایز جشنواره را از آن خود کرد، اکرانش را در حالی سپری می‌کند که گفته می‌شود نمایش فیلم در زاهدان متوقف شده است.

خبر عدم‌اکران فیلم از توییت آغاز شد. نوید برهان‌زهی از خبرنگاران استان در توییتر خود نوشت: "۲ هفته از اکران عمومی فیلم شبی که‌ ماه کامل شد در سینماهای کشور گذشت اما هنوز خبری از اکران این فیلم در سینماهای سیستان و بلوچستان نیست؛ فیلمی که براساس یک داستان واقعی در این استان ساخته و فیلمبرداری شده است. اگه این فیلم خوبه چرا اینجا اکران نمیشه، اگر فکر می‌کنن باعث ناراحتی مردم میشه، پس چرا ساختنش!" در جشنواره فجر سال گذشته "شبی که‌ماه کامل شد " در سیستان و بلوچستان اکران نشد و این شائبه را به‌وجود آورد که نگرانی‌های امنیتی باعث شده فیلم در سینماهای این استان روی پرده نرود.

حسن مسگرانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان درباره عدم‌اکران "شبی‌ که‌ماه کامل شد" به همشهری می‌گوید: "این فیلم هنوز اکرانش شروع نشده که بخواهیم دستور توقف اکران فیلم را بدهیم. هنوز پروانه نمایش فیلم برای این استان صادر نشده و خبری از توقف یا توقیف وجود ندارد."  وی در ادامه درباره زمان اکران فیلم عنوان می‌کند: "وقتی پروانه نمایش صادر شود، فیلم اکران می‌شود و حتی قرار است عوامل فیلم در افتتاح نمایش آن حضور داشته باشد و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این زمینه شده است." سال گذشته نرگس آبیار، کارگردان فیلم عنوان کرده بود: "تمام تلاشم این است که ماجرای مردم بلوچ را از ماجرای گروه‌ تروریستی مثل جندالله جدا کنم." به همین دلیل انتظار برای اکران این فیلم بیش از هر فیلمی در استان سیستان و بلوچستان مهم به‌نظر می‌رسد. با توجه به صحبت‌های مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان و ابهام‌هایی که در نمایش فیلم در این استان وجود دارد، تلاش شد تا با شورای صنفی نمایش نیز صحبت‌هایی شود که روز گذشته در پی تماس‌های مکرر پاسخی داده نشد.

گزارش اکران در سیستان و بلوچستان

هم‌اکنون شهر زاهدان 2سینما دارد که در سینما هلال 2فیلم "دختر شیطان" و "ما همه با هم هستیم" روی پرده است و در سینما "اشراق" نیز 2فیلم "تگزاس 2" و "سرخ‌پوست" نمایش داده می‌شود. زابل نیز که سال‌های سال از داشتن سالن سینما محروم بود، هم‌اکنون سینما هامون را دارد که این سینما اکران "سامورایی در برلین" و "ما همه با هم هستیم" را روی پرده خواهد داشت.

شعله‌ای که به زاهدان نرسید 

2سال پیش بود که اکران فیلم "شعله‌ور" حمید نعمت‌الله در افتتاحیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در سینما هلال زاهدان موجب اعتراض جمعی از هنرمندان و تماشاگران شد و آن زمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد که در این فیلم چهره خوبی از مردم سیستان‌وبلوچستان به نمایش گذاشته نشده و به همین دلیل دستور جلوگیری از اکران عمومی فیلم صادر شد.

 

نرگس آبیار شبی که ماه کامل شد ما همه با هم هستیم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین