کد خبر: 36978 A

درس بزرگ دنی بویل از جیمز باند

درس بزرگ دنی بویل از جیمز باند

دنی بویل می‌گوید هرگز دوباره مسئولیت کارگردانی یک فیلم بزرگ استودیویی را قبول نخواهد کرد.

ایران آرت: دنی بویل پس از امضای قرارداد نویسندگی و کارگردانی بیست‌ و پنجمین فیلم از مجموعه جیمز باند، به دلیل اختلاف نظر هنری با تهیه‌کنندگان، پروژه را ترک کرد و یک درس بزرگ گرفت: او قرار نیست فیلم‌های فرنچایزی را کارگردانی کند.

بویل به‌تازگی در گفت‌وگویی با "مترو" به این موضوع اشاره کرده است که هرگز دوباره مسئولیت کارگردانی یک فیلم بزرگ استودیویی را قبول نخواهد کرد چون سبک و شیوه پرداخت او با الگوی ساخت فرنچایزهای عظیم در پشت صحنه مغایرت دارد. بر اساس گزارش هنروتجربه به نقل از ایندی‌وایر، بویل می‌گوید: من برای فرنچایزها ساخته نشدم و دوباره خودم را در مخمصه نمی‌اندازم. من در پروژه جیمز باند خیلی چیزها درباره خودم آموختم…

جالب این‌که بویل در اصل به کار گرفته شد تا در نویسندگی فیلم جیمز باند با همکار سابقش در "قطاربازی"، جان هاج، همکاری کند. تهیه‌کنندگان هم اعلام کردند که شیفته ایده‌ای شدند که این زوج به آن رسیدند اما در جریان پرداخت، اوضاع خوب پیش نرفت چون بویل می‌خواست اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای را در این فرنچایز رقم بزند.

جیمز باند

گزارشی می‌گوید بویل قصد داشت شخصیت کریگ را بکشد تا در فیلم بعدی، بازیگر تازه‌ای بتواند جایگزین او در نقش مأمور ۰۰۷ شود. بعد از آن بود که تهیه‌کنندگان خواستند بویل با نویسندگان کهنه‌کار این مجموعه، نیل پِرویس و رابرت وِید، کار کند که در نگارش فیلم‌نامه تمام فیلم‌های باند با بازی کریگ مشارکت داشته‌اند و در این مورد هم ابتدا قرار بود آن‌ها فیلم‌نامه را بنویسند.

 

جیمز باند دنیل کریگ دنی بویل جیمز باند 25
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین