کد خبر: 36848 A

روایت بازیگران زن از تبعیض جنسیتی در هالیوود

روایت بازیگران زن از تبعیض جنسیتی در هالیوود

مستند "این،همه چیز را تغییر می‌دهد" با حضور مریل استریپ، ناتالی پورتمن و کیت بلانشت اکران می‎شود

ایران آرت: مستند "این، همه چیز را تغییر می‌دهد» به کارگردانی تام دانِهیو پس از نمایش‌های جشنواره‌ای موفق سال گذشته‌اش، بالأخره برای اکران محدود آماده می‌شود.

در این مستند روشنگر و جامع، ستارگان و نام‌های بزرگی درباره مسأله دیرپای جنسیت در هالیوود صحبت کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مریل استریپ، کیت بلانشت، جسیکا چستین، ناتالی پورتمن، جینا دیویس، ریس ویترسپون، سندرا او، تراجی پی. هِنسن، کلویی مورِتز، آلن آلدا، جاد اپتاو و رُزاریو داسِن اشاره کرد.

"این، همه چیز را تغییر می‌دهد» اولین نمایش جهانی‌اش را در جشنواره تورنتو پشت سر گذاشت و به‌خصوص از سوی تماشاگران با تحسین روبه‌رو شد؛ و سپس در جشنواره‌های شیکاگو، مستند نیویورک سیتی/ DOC NYC، هَمپتِنز و خیلی‌های دیگر روی پرده رفت. گفته می‌شود فیلم صرفاً تصویری نگران‌کننده ترسیم نمی‌کند و در جست‌وجوی رسیدن به راه‌حل‌ها و مسیرهای گذری از داخل و خارج صنعت فیلم‌سازی هالیوود هم هست.

به گزارش هنروتجربه، سال گذشته، تام پاورز در مقام برنامه‌ریز جشنواره تورنتو به "ایندی‌وایر» گفت که کارگردان این مستند سال‌ها روی جمع‌آوری این فهرست از زنان برای روایت تاریخ نابرابری و بی‌عدالتی جنسی در هالیوود زمان صرف کرده است: "من هم از بعضی فصل‌های این داستان بی‌خبر بودم از جمله جنبش‌هایی که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۸۰ شکل گرفتند و مبارزه‌های مشابهی با این دوره و زمانه صورت گرفتند.»

"این، همه چیز را تغییر می‌دهد» از ۲۲ ژوییه (۳۱ تیر) به صورت محدود نمایشش آغاز می‌شود.

 

هالیوود مریل استریپ ناتالی پورتمن ریس ویترسپون جسیکا چستین تام دانهیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین