کد خبر: 36593 A

انیمیشنی که سوفی ترنر را در گیشه شکست داد/ عکس

انیمیشنی که سوفی ترنر را در گیشه شکست داد/ عکس

"زندگی خصوصی حیوانات خانگی ۲" با فروش ۴۷ میلیون دلاری "ققنوس تاریکی" با بازی سوفی ترنر را به خاکستر نشاند.

ایران آرت: امسال سه قسمت جدید از سه چندگانه از جمله "گودزیلا: سلطان هیولاها"، "زندگی خصوصی حیوانات خانگی ۲"  و "ققنوس تاریکی" روی پرده رفته و همگی تا ۵۰ درصد کاهش فروش را نسبت به افتتاحیه‌ی قسمت‌های قبلی ثبت کرده‌اند. این اتفاق ممکن است هفته‌ی آینده برای "مردان سیاهپوش: بین‌المللی" هم روی دهد و ۵۰ درصد فروش ۵۴.۴ میلیونی "مردان سیاهپوش ۳" را رقم بزند.

این مسئله نشان می‌دهد که دلیلی برای تولید قسمت جدید در این چندگانه‌ها وجود نداشته و هیچکس تمایلی به دیدن ادامه‌ی ماجرا در خود احساس نکرده است. اما استودیوها گاهی از درک شرایط عاجز می‌مانند و فروش فیلم در چین و سایر بازارهای خارجی آنان را در تشخیص  اینکه چه زمانی باید از تولید قسمت‌های جدید یک چندگانه دست شست دچار خطا می‌کند.

"ققنوس تاریکی" یا "ققنوس شوم" اگرچه آخرین قسمت چندگانه‌ی "اکس-من" مارول/فاکس بود، اما این انیمیشن "زندگی خصوصی حیوانات خانگی ۲" یونیورسال و ایلومینیشن بود که پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در هفته‌ی شناخته شد. یونیورسال گزارش می‌دهد که "حیوانات خانگی ۲" در سه روز اول اکران ۴۷.۱ میلیون دلار فروخته اما تا ۵۵ درصد کاهش را نسبت به فروش ۱۰۴.۳ میلیون دلاری قسمت اول به ثبت رسانده است. با فروش جهانی ۹۷ میلیون دلاری، چندگانه‌ی "زندگی خصوصی حیوانات خانگی" تا هفته‌ی آینده به فروش ۱ میلیارد دلاری خواهد رسید.

the-secret-life-of-pets-2

به گزارش سی نما، هرچند "زندگی خصوصی حیوانات خانگی ۲" با بودجه‌ی متوسط ۸۰ میلیون دلاری تولید شده و کارشناسان باور دارند که دنباله با توجه به نمره‌ی A- "سینمااسکور" (مانند قسمت اول)‌ و ۴ و نیم ستاره "پست‌ترک" از مخاطبین به سوددهی برسد، اما پس از کسب ۱۷ میلیون دلار از روز شنبه و ۱۶.۴ میلیون دلار از روز جمعه، انتظار می‌رفت این دنباله دست کم از فروش ۵۰ میلیون دلاری عبور کند. "ققنوس تاریکی" هم در روز شنبه ۱۰.۸ میلیون دلار و در روز جمعه ۱۴ میلیون دلار فروخت تا با ۳۳ میلیون دلار بدترین افتتاحیه‌ی تاریخ چندگانه‌ی "اکس-من" را رقم بزند.

این فیلم با ۱۴۰ میلیون دلار در بازارهای جهانی صدرنشین است اما ۳۰ میلیون دلار تا پیش‌بینی‌های ۱۷۰ میلیون دلاری که درصد قابل توجهی از آن به برآورده نشدن انتظارات در آمریکای شمالی مرتبط است، فاصله دارد. فروش جهانی "ققنوس تاریکی" تا ۴۷ درصد کمتر از فروش ۲۶۲.۹ میلیون دلاری "اکس-من: روزهای گذشته آینده" و ۱۶ درصد کمتر از فروش ۱۶۶.۶ میلیون دلاری "آپوکالیپس" است.

هفته‌ی آینده فیلم "مردان سیاهپوش: بین‌المللی" استودیوی سونی با بازی "کریس همسورث" و "تسا تامپسون" در بیش از ۳۸۰۰ سالن نمایش داده می‌شود؛ برادران وارنر فیلم اکشن "شفت"  با بازی "ساموئل جکسون"، "رجینا هال"‌ "جسی آشر" در ۲۹۰۰ سالن روی پرده می‌رود؛ فکوس فیلم زامبی "مردگان نمی‌میرند" (The Dead Don’t Die) به کارگردانی "جیم جارموش" و بازی "بیل ماری"، "آدام درایور" و "سلینا گمز" را در ۵۵۰ سالن اکران می‌کند و آمازون "آخر شب" را به صورت گسترده عرضه خواهد کرد.

 

باکس آفیس سوفی ترنر گودزیلا: سلطان هیولاها اکس من زندگی خصوصی حیوانات خانگی 2 ققنوس تاریکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین