کد خبر: 36445 A

محبوب‌ترین سریال تلویزیونی ادامه پیدا می‌کند؟

محبوب‌ترین سریال تلویزیونی ادامه پیدا می‌کند؟

خالق سریال "چرنوبیل" که برترین سریال تاریخ بر اساس امتیازات IMDb لقب گرفت درباره ادامه داشتن یا نداشتن این سریال توضیح داد.

ایران آرت: درحالی که بعضی از هواداران همچنان سعی می‌کنند پایان سریال "بازی تاج‌وتخت" شبکه‌ی HBO را هضم کنند، اما بسیاری دیگر توجه خود را به مینی‌سریال "چرنوبیل" (Chernobyl)، یکی دیگر از محصولات شبکه‌ی کابلی معطوف کرده‌اند. این مجموعه واکنش اتحاد جماهیر شوروی به فاجعه‌ی هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ و تأثیر آن بر محیط، انسان‌ها را بررسی می‌کند.

"چرنوبیل" از ابتدا به عنوان یک مینی‌سریال در نظر گرفته شده بود، اما محبوبیت سریال هواداران را به این تردید انداخت شاید فصل دومی در کار باشد. با این حال، "کرگ مازین" خالق سریال، با قاطعیت اعلام کرده است که فصل دوم ساخته نخواهد شد.

به گزارش سی نما، نویسنده در مصاحبه با "دیسایدر" در مورد احتمال تولید فصل دوم سریال مصاحبه می‌کند، اما از آنجا که تیتر مصاحبه شک‌برانگیز و مبهم است، مازین در توئیتر تأکید می‌کند که قطعاً خبری از فصل دوم نخواهد بود. این مینی‌سریال بخش اعظمی از فاجعه‌ی هسته‌ای را در قالب پنج اپیزود روایت کرد، بنابراین ممکن است ادامه‌ پیدا نکردن آن طبیعی به نظر برسد. با این همه، سریال‌هایی مانند "دروغ‌‌های بزرگ کوچک" HBO و "به ۱۳ دلیل" (13 Reasons Why) نت‌فلیکس با اعلام تولید پخش فصل‌های جدید هواداران را غافلگیر کردند، چرا که هر دو تمامی جزئیات روایت شده در کتاب‌های منبع الهام خود را پوشش داده بودند.

مازین در مصاحبه‌اش توضیح می‌دهد که در صورتی که فصل دومی در کار باشد، به مسئله‌ی دیگری در مورد شوروی ارتباط خواهد داشت: "آن فاجعه مرا به ساخت "چرنوبیل" وادار نکرد، بلکه این خصوصیات چرنوبیل بود که اهمیت داشت. اگر می‌خواستم این داستان را ادامه دهم، شاید به سراغ واکاوی جنبه‌ی دیگری از زندگی در شوروی می‌رفتم زیرا این جنبه است که برایم جالب است و دیدن دوباره‌اش هیجان‌انگیز." او اضافه می‌کند: "من فرزند دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی‌ام و بخش‌هایی از زندگی‌ مرا سرزمینی شکل داده که وجود ندارد. دوست دارم بیشتر در این باره بدانم."

مینی‌سریال "چرنوبیل" به فاصله‌ی چند روز پس از پخش اپیزود پایانی، در حال حاضر در رتبه‌ی اول برترین عناوین تلویزیونی تاریخ در IMDb قرار گرفته است. این سریال که در تاریخ ۳ ژوئن به پایان رسید، تا روز سه شنبه ۴ ژوئن، از ۱۴۰ هزار کاربر امتیاز ۹.۷ (از ۱۰) دریافت کرده است.

براساس رتبه‌بندی IMDb، "چرنوبیل" هم اکنون بالاتر از "قانون‌شکنی" (Breaking Bad) شبکه‌ی AMC با امتیاز ۹.۵، "سیاره‌ی زمین ۲" شبکه‌ی BBC با امتیاز ۹.۵، "جوخه‌ی برادران" (Band of Brothers) HBO با امتیاز ۹.۵، فصل اول "سیاره‌ی زمین" با امتیاز ۹.۴، "شنود" (The Wire) با امتیاز ۹.۳ قرار دارد. "راتن تومیتوز" در حال حاضر امتیاز کاربران را برای "چرنوبیل" منتشر نکرده است.

شبکه‌ی HBO "چرنوبیل" را به صورت دیجیتال در تاریخ ۲۴ ژوئن برای شبکه‌ی نمایش خانگی عرضه می‌کند.

 

بازی تاج و تخت اچ بی او چرنوبیل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین