کد خبر: 3642 A

اما واتسون، اسکارت جوهانسون را شکست داد

اما واتسون، اسکارت جوهانسون را شکست داد

«شبح درون پوسته» فیلم تازه اسکارلت جوهانسون که پیش از اکران به نمونه‌ای بارز از نادیده گرفتن بازیگران غیرسفیدپوست در هالیوود تبدیل شده بود در افتتاحیه‌ای بی‌رمق تنها ۱۹ میلیون دلار بلیت فروخت

ایران‌آرت: فروش جهانی نسخه لایواکشن «دیو و دلبر» در جهان به مرز ۹۰۰ میلیون دلار رسید، اما فیلم تازه اسکارلت جوهانسون در گیشه به توفیقی دست پیدا نکرد. فیلم «دیو و دلبر» هفته گذشته در رقابتی نزدیک جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا را به انیمیشن واگذار کرد که به اعتقاد بسیاری شخصیت اصلی آن شباهت بسیاری به دونالد ترامپ دارد. در واقع می‌توان باکس آفیس این هفته را صحنه شکست اسکارلت جوهانسون از اما واتسون، بازیگر دیو و دلبر محسوب کرد.

 
گزارش باکس آفیس هفته: دیو ودلبر پرفروش ترین فیلم آمریکا
 
 
«بچه رییس» محصول تازه استودیوی انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس هفته گذشته در آمریکای شمالی اکران شد و در افتتاحیه به فروشی برابر با ۴۹ میلیون دلار دست پیدا کرد و در جدول پرفروش‌ها بالاتر از «دیو و دلبر» با فروش ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار قرار گرفت.

البته فیلم «دیو و دلبر» خارج از آمریکا هنوز یکه تاز بی‌چون چرای گیشه بود و با فروش ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری فروش جهانی خود را به مرز ۹۰۰ میلیون دلار نزدیک کرد.
 
گزارش باکس آفیس هفته: «بچه رییس»در جدول پرفروش‌ها
 
 
«بچه رییس» با اقتباس از کتاب کودکی نوشته مارلا فریزی ساخته شده است. این کتاب سال ۲۰۱۰ منتشر و به بازار کتاب عرضه شده بود. شخصیت اصلی «بچه رییس» کودکی دارای ذهن تجاری است که ماموریتی ویژه را دنبال می‌کند. الک بالدوین صداپیشگی شخصیت اصلی داستان را برعهده دارد. استیو بوسمی، لیزا کودرو، جیمی کیمل و توبی مگوایر دیگر صداپیشگان این انیمیشن به کارگردانی تام مک‌گراث هستند.

این انیمیشن در بازارهای جهانی هم فروش خوبی داشت هر چند که نتوانست از فروش «دیو و دلبر» پیشی بگیرد. «بچه رییس» با فروش ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری سومین فیلم پرفروش گیشه بین‌الملل بود.

هفته گذشته علاوه بر «بچه رییس» فیلم جنجالی دیگری نیز به پرده سینما آمد، اما بر خلاف آن چندان در جلب تماشاگران به سینما موفق نبود. «شبح درون پوسته» فیلم تازه اسکارلت جوهانسون که پیش از اکران به نمونه‌ای بارز از نادیده گرفتن بازیگران غیرسفیدپوست در هالیوود تبدیل شده بود در افتتاحیه‌ای بی‌رمق تنها ۱۹ میلیون دلار بلیت فروخت و در جایگاه سوم پرفروش‌های سینمای آمریکا قرار گرفت.

فیلم «شبح درون پوسته» با اقتباس از یک مانگای ژاپنی ساخته شده است و از این روی به گمان بسیاری شخصیت قهرمان داستان نیز باید از میان بازیگران آسیایی سینمایی هالیوود انتخاب می‌شد و استفاده از یک بازیگر سفیدپوست برای بازی در این نقش نادیده گرفتن آن‌ها است.
 
گزارش باکس آفیس هفته: دیو ودلبر پرفروش ترین فیلم آمریکا
 
 
اسکارلت جوهانسون پیش از این در فیلم «لوسی» نیز نقش قهرمان تنهای داستان را بازی کرده بود. با در نظر گرفتن این که «لوسی» در افتتاحیه ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش داشت، «شبح درون پوسته» برای این بازیگر نیز شکستی تجاری محسوب می‌شود.

تاکشی کیتانو، مایکل کارمن پیت، پیلو «شبح درون پوسته» به کارگردانی روپرت سندرز، پیلو اسبک و جولیت بینوش دیگر بازیگران «شبح درون پوسته» به کارگردانی روپرت سندرز هستند. این فیلم که با صرف هزینه ۱۱۰ میلیون دلار ساخته شده است، در گیشه بین‌الملل عملکرد بهتری داشت و با ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش هفته را به پایان رساند. البته باید در نظر داشت که این «شبح درون پوسته» در دو کشور چین و ژاپن هنوز اکران نشده است.

فیلم دیگری که هفته گذشته در آمریکا افتتاح شد، «همسر نگهبان باغ‌وحش‌» درامی درباره جنگ جهانی دوم بود که در ۵۴۱ سینما اکران شد. این فیلم با بازی جسیکا چستین در سه روز نخست اکران به فروشی برابر با ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد و در رده دهم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. داستان «همسر نگهبان باغ‌وحش‌» به کارگردانی نیکی کارو روایت تلاش نگهبانان باغ‌وحش ورشو برای نجات جان انسان‌ها و در عین حال حیوانات باغ‌وحش است.

در این میان فیلم پرهزینه «پاور رنجرز» در دومین هفته اکران با افت فروش ۶۵ درصدی روبه‌رو شد و به فروشی برابر با ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. مجموع فروش این فیلم در سینمای آمریکا تا اینجای کار به ۶۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسیده است.

«کونگ: جزیره جمجمه» نیز در چهارمین هفته اکران در آمریکای شمالی هشت میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دیگر فروخت. این فیلم هفته گذشته چهارمین فیلم پرفروش گیشه بین‌الملل بود و در ۶۸ کشور به فروشی بیش از ۳۴ میلیون دلار دست پیدا کرد. مجموع فروش جهانی این فیلم ۴۷۷ میلیون دلار است.

ششمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته «لوگان» با فروش شش میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری بود و فیلم «برو بیرون» در جایگاه هفتم قرار گرفت که با فروش پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری هفته را به پایان رساند.
 

 

 

اسکارلت جوهانسون اما واتسون فیلم دیو و دلبر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین