کد خبر: 3630 A

این نقش بازیگران را به سوی خودکشی می‌برد؟

این نقش بازیگران را به سوی خودکشی می‌برد؟

جک نیکلسون و هیث لجر هر دو تجربه بازی در این نقش را داشتند.

ایران آرت: لجر در آخرین آثار خود بازی در نقش “جوکر” فیلم “بتمن” را تجربه کرد. جک نیکلسون نیز پیشتر از این بازی در این نقش را در کارنامه داشت و گفته بود این نقش تاثیر عجیبی روی روح انسان می گذارد. بعد از آن بسیاری خودکشی لجر را به علت ایفای نقش جوکر در این فیلم دانستند. نقشی که تنها اسکار لجر را برای او به همراه داشت.

هیث لجر بازیگر برنده اسکار برای بازی در نقش “جوکر” یکی از معدود بازیگرانی است که در اوج دوران حرفه ای خود چشم از جهان فروبست.

هیث لجر در پرث، غرب استرالیا، به دنیا آمد. او فرزند سالی لجر (رامشو)، معلمی فرانسوی و کیم لجر رانندهٔ ماشین‌های مسابقه‌ای و مهندس معدن بود. لجر تحصیلات ابتدایی را در مدرسه Mary’s mount و پس از آن در مدرسهٔ Guild ford به پایان رساند.

ایفای یک نقش باعث خودکشی آقای بازیگر شد؟

اولین تجربهٔ بازیگری او در سن ۱۰ سالگی و به عنوان ستارهٔ نمایش نامهٔ پیتر پن در مدرسه رخ داد. پدر و مادر لجر زمانی که او تنها ۱۱ سال داشت، از یکدیگر طلاق گرفتند. هیث و خواهرش کیت لجر، دو خواهر ناتنی دیگر نیز داشتند.

پس از فارغ‌التحصیلی زود هنگام وی در سن ۱۶ سالگی، او مدرسه را به قصد پیگیری فعالیت‌های بازیگری اش ترک کرد و به همراه بهترین دوستش تروور دی کارلو از شهر پرث به سیدنی آمد؛ ولی او پس از مدتی برای بازی در نقش کوچکی در بخش اول سریال تلویزیونی Clowning Around و همچنین کار در سریال عرق‌کردن به پرث بازگشت.

همچنین از سال ۹۳ تا ۹۷ لجر در چند قسمت از سریال تلوزیونی Ship to shore ایفای نقش کرد. همچنین او در برنامهٔ کوتاه زندهٔ Fox Broadcasting Company، فیلم درام – تخیلیRoar، فیلم تلوزیونی خانه و دوری که یکی از موفق‌ترین نمایش‌های تلوزیونی استرالیایی بود و فیلم Black Rock ایفای نقش کرد و توانست چهرهٔ بازیگری خود را به طور رسمی به نمایش بگذارد.

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ هیث لجر به علت بازی در نقش گبریل مارتین فرزند ارشد بنجامین مارتی (با بازی مل گیبسون) در فیلم The patriot و بازی نقش سونی گروتسکی پسر هانک گروتسکی (با بازی باب ثورنتن) در فیلم Monster’s ball و بازی‌های برجسته اش در فیلم های The Order , The Four Feathers , A King’s A Knight Tale , Ned Kelly , جاکومو کازانووا ،برادران گریم و Lords of Dogtown به ستاره‌ای مشهور تبدیل شد.

در سال ۲۰۰۵ لجر برای بازی در فیلم کوهستان بروکبک جایزهٔ بهترین بازیگر مرد را از انجمن منتقدین نیویورک و انجمن منتقدین سانفرانسیسکو دریافت کرد؛ که در آن فیلم او نقش” انیس دل مار”، یک کارگر مزرعه را بر عهده داشت.

 او همچنین برای ایفای نقش در این فیلم نامزد جایزهٔ بهترین بازیگر مرد در ژانر درام گلدن گلاب و جایزهٔ بهترین بازیگر مرد آکادمی اسکار شد.

هیث لجر اشتیاق زیادی به کارگردانی فیلم داشت. او چند موزیک ویدیو نیز ساخته بود که پس از مرگش در ۲۳ فوریه ۲۰۰۸ برندهٔ جایزهٔ ISP Robert Altman شد.

هیث لجر همسر میشل ویلیامز، هم‌بازی‌اش در فیلم کوهستان بروکبک، بود. دختر آن‌ها به نام ماتیلدا رز در روز ۲۸ اکتبر ۲۰۰۵ به دنیا آمد.

بر اساس گزارش پلیس، ولزین که کمی از زودتر از زمان معین قرار ملاقاتش با لجر در ساعت ۳ بعد از ظهر به منزل او رسیده بود با دیدن لجر در آن وضع سریعاً به دوست لجر ماری کیت اولسن تلفن کرده و از او درخواست کمک می‌کند. اولسن که در آن زمان در کالیفرنیا بوده به سرعت نیروهای امنیتی نیویورک را در جریان می‌گذارد و حدود ۱۵ دقیقه بعد ولزین دوباره با اولسن تماس می‌گیرد و اظهار ترس نسبت به مرگ لجر می‌کند سپس ولزین با پلیس تماس می‌گیرد و می‌گوید: آقای لجر نفس نمی‌کشد.

گفته‌است که با وجود قرص‌هایی که در اتاق هیث لجر پیدا کرده‌اند ولی هیچ نشانهٔ مشخصی که حاکی از خودکشی هیث باشد یافت نشده است.

هشت روز بعد از مرگ هیث لجر، ویدیویی از او در اینترنت پخش شد که لجر را در حال استفاده از مواد مخدر نشان می‌دهد. در پی انتشار این ویدیو، دو برنامهٔ مشهور تلویزیونی در آمریکا این ویدیو را به قیمت ۲۰۰۰۰ دلار برای پخش خریدند، ولی بعداً اعلام کردند که در حمایت از هیث لجر و برای احترام به خانوادهٔ او، این ویدیو را در برنامهٔ خود پخش نخواهند کرد. گفته شده که سه بازیگر هم نسل لجر، یعنی اسکارلت یوهانسون، ناتالی پورتمن و جاش برولین در این تصمیم‌گیری نقش داشته‌اند و از نفوذ خود برای جلوگیری از پخش این ویدیو استفاده کرده‌اند.

لجر در آخرین آثار خود بازی در نقش “جوکر” فیلم “بتمن” را تجربه کرد. جک نیکلسون نیز پیشتر از این بازی در این نقش را در کارنامه داشت و گفته بود این نقش تاثیر عجیبی روی روح انسان می گذارد. بعد از آن بسیاری خودکشی لجر را به علت ایفای نقش جوکر در این فیلم دانستند. نقشی که تنها اسکار لجر را برای او به همراه داشت.

قرار بود هیث لجر در فیلم تد صداپیشگی تد را بر عهده بگیرد، اما به دلیل مرگش این کار را گارگردان فیلم ست مک فارلن برعهده می‌گیرد.

همچنین قرار بود نقش مکس روکاتانسکی را در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم بازی کند که به دلیل مرگش تام هاردی در آن ایفای نقش کرد.

بنا بر وصیت‌نامهٔ هیث لجر، همهٔ اموال او به دخترش ماتیلدا رز رسید و با این حال هنوز وضعیت بعضی از اموالی که در وصیت‌نامه نبوده‌اند، معلوم نیست.

 

اسکار بتمن جوکر هیث لجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین