کد خبر: 36227 A

پادشاه "بازی تاج و تخت" را چه کسی انتخاب کرد؟

پادشاه "بازی تاج و تخت" را چه کسی انتخاب کرد؟

بازیگر سریال "بازی تاج و تخت" می‌گوید سرنوشت برن استارک در فصل هشتم را "جورج آر.آر. مارتین" پیشنهاد کرده است.

ایران آرت: طرفداران دنیای "بازی تاج‌وتخت" (Game of Thrones) پس از پخش اپیزود پایانی سریال حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند، اما یکی از رویدادهایی که بیش از همه موجب غافلگیری آنان شد برگزیده شدن "برن استارک" (آیزک همپستد رایت) به عنوان شاه جدید وستروس بود. در تمام فصول گذشته جنگ برای تصاحب "تخت آهنین" به تصویر کشیده شد، کشمکشی که مرگ شخصیت‌های کلیدی از جمله "دنریس تارگرین" و "سرسی لنیستر" را به دنبال داشت ولی سریال با انتخاب "برن استارک" به عنوان حکمران برخلاف تصور مخاطبین پیش رفت. رایت می‌گوید این ایده را مستقیماً "جورج آر.آر. مارتین" نویسنده‌ی کتاب‌ها مطرح کرده است.

این بازیگر می‌گوید: "دیوید و دن [شورانرهای سریال] به من گفتند که "جورج آر.آر. مارتین" دو چیز برای "برن" در نظر گرفته بود. یکی مرگ "هودور"، و دیگری اینکه قرار است شاه شود. بنابراین نقش داشتن مستقیم در آنچه جورج در ذهن داشته اتفاق ویژه‌ای است. روش خوشایندی برای پایان دادن به داستان بود."

به گزارش سی نما، مارتین هنوز دو جلد پایانی کتاب‌های "بازی تاج‌وتخت" را منتشر نکرده، از این رو هواداران بسیاری مشتاق کشف تفاوت‌های میان سریال و کتاب‌اند. مارتین پایان کتاب‌ها را به نویسندگان سریال فاش کرده اما در این باره که وقایع سریال تا چه حد به ایده‌های او نزدیک بوده است توضیحی ارائه نکرده. نویسنده به این ترتیب با فاش نساختن تفاوت میان کتاب و سریال قصد دارد جذابیت کتاب‌ها را برای خوانندگان حفظ کند.

رایت اوایل ماه می در مصاحبه با "اینترتینمنت ویکلی" اشاره کرده بود وقتی برای اولین بار متوجه می‌شود که برن قرار است شاه وستروس شود، فکر می‌کرده این یک شوخی است: "وقتی به [صحنه‌ی دراگون‌پیت] در اپیزود پایانی رسیدم جایی که آن‌ها می‌گویند: "برن چطور؟" باید بلند می‌شدم و در اتاق راه می‌رفتم. حقیقتاً فکر کردم که آن فیلمنامه یک شوخی است و [شورانرهای سریال به عنوان شوخی] فیلمنامه‌ای برای همه فرستاده‌اند و شخصیت‌های آنان را روی تخت آهنین نشانده‌اند. با خود گفتم: "شوخی خوبی بود بچه‌ها. لعنتی، اگر حقیقت داشته باشد چطور؟""

هواداران "بازی تاج‌وتخت" به شکل گسترده‌ای با این سرنوشت برن شوخی کردند و از این مسئله انتقاد کردند که نویسندگان خنثی‌ترین پایان ممکن را برای سریال در نظر گرفته‌اند. وقایع دو اپیزود پایانی از جمله اقدامات دیوانه‌وار دنریس، با چنان با سرعتی گذشت که پایان کار شخصیت‌ها غیرمنطقی به نظر رسید. برن در حالی به فرمانروایی نائل شد که حتی در هیچیک از اپیزودهای فصل پنجم حضور نداشت.

 

بازی تاج و تخت برن استارک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین