کد خبر: 36129 A

اکران فیلم برنده اسکار پس از ۱۸ سال

اکران فیلم برنده اسکار پس از ۱۸ سال

انیمیشن "شهر اشباح" از شاهکارهای انیمه ژاپن که رکورددار باکس آفیس این کشور است، پس از ۱۸ سال در چین اکران می‌شود.

ایران آرت: «شهر اشباح» به کارگردانی هایائو میازاکی که به عنوان یک انیمه کلاسیک شناخته می‌شود و جایزه اسکار را دریافت کرده از ۲۱ ژوئن در سینماهای چین اکران می‌شود.

به گزارش مهر، این در حالی است که چین سال پیش در ماه دسامبر برای نخستین‌بار یکی از آثار استودیو جیبلی یعنی انیمیشن «همسایه من توتورو» ساخته میازاکی را اکران کرده بود.

«همسایه من توتورو» بیش از ۲۶ میلیون دلار در چین فروش کرد و این ۳۰ سال پس از اکران آن در ژاپن بود. میازاکی لژیونی از طرفدارانش را در چین دارد که آثار او را از طریق دانلودها و دی‌وی‌دی‌های غیرقانونی دنبال می‌کنند.

«شهر اشباح» جایزه اسکار بهترین انیمیشن را سال ۲۰۰۳ دریافت کرد. این انیمیشن سال ۲۰۰۱ در ژاپن اکران شد و هنوز با فروش ۲۸۰ میلیون دلاری خود، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ژاپن محسوب می‌شود.

«شهر اشباح» داستان جادویی دخترکی ۱۰ ساله را روایت می‌کند که با والدینش تازه به شهری جدیدی نقل مکان کرده‌اند و او از این جابه‌جایی ناراضی است. آن‌ها راه خانه جدید را گم می‌کنند و با عبور از یک تونل، وارد مکانی سرسبز و آرام می‌شوند که در اصل گرمابه و استراحتگاه خدایان و ارواح دین ژاپنی شینتو است. اما با تاریک شدن هوا همه چیز عوض می‌شود و او پس از آن باید تلاش کند تا یک تنه والدینش را به زندگی بازگرداند.

این انیمیشن جوایز متعدد بین‌المللی را دریافت کرد که خرس طلای برلیناله بهترین فیلم سال ۲۰۰۲ نیز از جمله آنها بود.

در هر حال همه فیلم‌های خارجی که در چین اکران می‌شوند باید اجازه دولتی را کسب کنند و اجازه اکران «شهر ارواح» می‌تواند به این معنی باشد که رابطه دو کشور چین و ژاپن در حال بهبود است.


 

سینمای چین شهر اشباح سینمای ژاپن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین