کد خبر: 36039 A

جای خالی بهروز وثوقی در فیلم مسعود کیمیایی

جای خالی بهروز وثوقی در فیلم مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی از خط‌کشی‌هایی که باعث شده در فیلم مستند "قهرمان آخر" به بهروز وثوقی پرداخته نشود انتقاد کرد.

ایران آرت: مراسم شب سینمای مسعود کیمیایی با نمایش مستند "قهرمان آخر" ساخته جواد طوسی که به زندگی حرفه‌ای این فیلمساز شاخص می‌پردازد، بامداد امروز (یکشنبه پنج خرداد ماه) در بنیاد پریا تورنتو کانادا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کیمیایی در پیامی ویدئویی ضمن تشکر از بانیان این مراسم درباره سختی‌های ساخت یک مستند گفت: زمانی که جواد طوسی پیشنهاد ساخت یک مستند از فیلم‌های من را داد آن موقع نیز به وی گفتم که ساخت مستند کار مشکلی است چراکه مستندات سخت کنار هم جمع می‌شوند. با این حال جواد طوسی به دلیل اینکه به سینمای من علاقه‌مند است و خودش نیز به همین شکل فکر می‌کند این فیلم را با کمک و سرمایه آقای اصفهانی‌زاده ساخت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: پیش از ساخت "قهرمان آخر" چند فیلم از من ساخته شده که دوستشان ندارم. فیلمی که بهتر از آثار دیگر ساخته شده، فیلم المیرا مقدم است. در واقع این فیلم به آن بخشی از من که به ادبیات مربوط می‌شود پرداخته است.

کیمیایی در پایان گفت: خیلی ممنونم از همه شما که یاد فیلم‌های من کردید. "قهرمان آخر" را که نگاه کردم بنظرم جای بهروز وثوقی در آن خالی است. بهروز دانسته بازیگری است و بازیگری را دانسته بازی می‌کند. من برای بهروز وثوقی و فرامرز قریبیان زحمت زیادی کشیده‌ام، به هر جهت روزگار است دیگر، این خط‌ها ایجاد می‌شود. این خطوط میان انسان‌ها هندسه می‌سازد و این هندسه‌ها آدم را دور می‌کند و این اتفاقات افتاده است. اگر جواد طوسی به بهروز وثوقی نپرداخته به همین دلیل است. متأسفانه موضوعاتی است که همه ما می‌دانیم.

در مراسم دیشب پس از نمایش "قهرمان آخر" محمدمهدی دادگو تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، حسین معززی‌نیا منتقد، نویسنده و مدرس سینما و عارف محمدی منتقد و مستندساز و مجری برنامه، پیرامون موج نو در سینمای ایران، سینمای کیمیایی و نقش آثار او در تاریخ سینمای ایران به صحبت پرداختند.

 

جواد طوسی مسعود کیمیایی بهروز وثوقی قهرمان آخر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین