کد خبر: 35900 A

هنرمندانی که از مد پایدار استفاده می‌کنند/ از اما واتسون تا جسیکا آلبا

هنرمندانی که از مد پایدار استفاده می‌کنند/ از اما واتسون تا جسیکا آلبا

مد پایدار که در مقابل فست فشن یا مد سریع قرار می‌گیرد مدتی است در میان هنرمندان طرفدار زیادی پیدا کرده است.

ایران آرت: مد پایدار مدت زیادی است که جایش را در دل سلبریتی‌های زیادی باز کرده است و آن‌ها هم به نوبه خود، طرفدارانشان را به پیوستن به این جریان تشویق می‌کنند.

جریانی که ازهم از نظر اقتصادی درست عمل می‌کند و هم تنها محل زندگی انسان‌ها، یعنی زمین را پاک نگه خواهد داشت. در این مقاله می‌خواهیم به این بپردازیم که کدام سلبریتی‌ها از مد پایدار استفاده می‌کنند.

اما واتسون، یک هرمیون محیط زیستی

6f7428bff5a90a9828f181d50ae87a9b

به گزارش سایت سارک، اما واتسون نه فقط در زمینه حقوق زنان فعال است؛ بلکه تلاش‌های زیادی برای نجات محیط زیست انجام می‌دهد و یکی از این تلاش‌ها کارهای او برای حمایت از برندهای مد پایدار است؛ البته واتسون به حمایت از مد همراه با اصول اخلاقی هم علاقمند است.

خیلی از ما شنیده‌ایم که سرعت تولید غذا برای سیر کردن شکم حدود هشت میلیارد انسان ساکن روی کره زمین باید بالا برود. برای همین هم کودهای شیمیایی و انواع دستکاری‌های ژنتیکی آمدند تا بتوانند سرعت تقاضا و عرضه را با هم هماهنگ کنند.

در مورد لباس هم همین قضیه صادق است؛ با این تفاوت که بدون لباس‌های زیاد سلامتی کسی تهدید نمی‌شود؛ بنابراین سرعت بالای تولید لباس‌های متنوع و ارزان لزومی ندارد و این همه هیجان پوشیدن لباس‌های متنوع بیشتر نتیجه مصرف گرایی و تبلیغات مربوط به آن است.

برای تولید هر لباس تازه‌ای که خریده می‌شود، بسیاری از منابع طبیعی به کار گرفته می‌شوند؛ آب زیاد، کود شیمیایی فراوان برای رشد بیشتر گل‌های پنبه و کارخانه‌های تولید پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی، همگی دست به دست هم می‌دهند تا خودشان را با سرعت دنیای مد و لباس تطبیق دهند و عقب نمانند.

نتیجه این کار هم چیزی جز تولید آلودگی بسیار زیاد محیط زیست نیست؛ این آلودگی اصلا از ما دور نیست؛ بلکه جایی همین اطراف منتظر وقت مناسب است تا ضربه‌اش را وارد کند.

اسلوفشن Slow Fashion و مد پایدار Sustainable Fashion در مقابل فست فشن یا مد سریع قرار می‌گیرد و یادمان می‌اندازد هیچ اشکالی ندارد اگر لباسی را چند بار بپوشیم، مرتب لباس نخریم و سراغ برندهایی برویم که اصول اسلو فشن یا مد آرام را رعایت می‌کنند و در جریان تولید لباس‌‌هایشان کمترین آسیب را به طبیعت وارد می‌کنند.

Emma_Watson_2012_Shankbone_(cropped)

واتسون می‌گوید: "من برای هر کسی که بخواهد لباس‌هایش را ارگانیک و بر اساس اصول تجرات عادلانه (اخلاقی) تولید کند، مجانی کار می‌کنم!"

او در صفحه اینستاگرامش به معرفی انواع برندهایی می‌پردازد که طرفدار محیط زیست هستند، از مواد طبیعی استفاده می‌کنند یا پنل‌های خورشیدی وظیفه تامین انرژی‌شان را دارند.


اولیویا وایلد، سفیر H&M

photo_2019-05-22_14-16-43

اچ اند ام H&M یکی از برندهایی است که تمام تلاشش را برای به کارگیری از لباس‌های بازیافتی و مواد ارگانیک انجام می‌دهد. اولیویا وایلد  Olivia Wilde مدل و بازیگر ایرلندی علاوه بر اینکه خودش در زمینه حفاظت از محیط زیست با وب سایت Conscious Commerce فعالیت می‌کند، در تبلیغات برند اچ اند ام هم شرکت کرد و باعث شد توجه عده بسیار زیادی به این قضیه جلب شود.

فرل ویلیامز، یک پایدار خوشحال

020914pharrell2_1280x720

خواننده آهنگ معروف "خوشحال" Happy یکی دیگر از سلبریتی‌هایی است که تاثیر زیادی در دنیای مد و لباس دارد.

او یکی از سفیرهای جریان مد پایدار است.

او با همکاری برندهای بین المللی مثل جی استار G-Star به خلق لباس‌هایی پرداخت که از مواد پایدار کمپانی خودش یعنی Bionic Yarn (بیونیک یارن) تهیه شده بودند.

جسیکا آلبا در جستجوی مد آرام و زیبا

GettyImages-967878796

جسیکا آلبا بازیگر فعال و هنرمندی که فعالیت‌ها و هنر او صرفا معطوف به دنیای بازیگری نمی‌شود.

جسیکا شرکتی به نام "آنست" Honest به معنی راستگو و رو راست را پایه گذاری کرده که به تولید محصولات دوستدار محیط زیست می‌پردازد. او توجه زیادی به وضعیت محیط زیست دارد و سعی می‌کند از سازگارترین مواد در تولید محصولاتش کمک بگیرد، خودش هم بارها با لباس‌های پسماند صفر دیده شده است. جالب است بدانید جسیکا رویاهای بزرگتری در سر دارد و می‌خواهد از طریق شرکتش استانداردهای جهانی برای تمام صنایع وضع کند.

رونی مارا با لباس‌های ارزان قیمت

rooney-mara

"رونی مارا" یکی دیگر از سلبریتی‌های طرفدار مد پایدار است.

این بازیگر برنده جایزه جشنواره کن لباس‌های برند اچ اند ام را می‌پوشند که برندی آگاه در زمینه مد پایداراست.

از بازیافت برای تولید لباس‌هایش کمک می‌گیرد و مشتری‌هایش را هم به دور نینداختن لباس‌هایشان تشویق می‌کند. 

همین چند سال پیش اچ اند ام بابت دریافت لباس‌های دست دوم و قدیمی مشتری‌هایش مبلغی معادل پنج یورو به آن‌ها هدیه می‌داد.

سلبریتی‌هایی با لباس تکراری

kmredskirtblazer-1024x870

پوشیدن لباس‌های تکراری از برندهای معتبری مثل گوچی که سعی می‌کنند در مقابل فست فشن مقاومت کنند، پایش را از دنیای خواننده‌ها و بازیگران فراتر گذاشته و به سیاست هم رسیده است. زنانی مثل میشل اوباما و کیت میدلتون چندین بار با لباس‌های تکراری در مجالس مختلف حاضر شده‌اند تا حمایتشان از مد پایدار را به طرفدارانشان نشان دهند و آن‌ها را هم به انجام این کار تشویق کنند.

در ایران چه خبر است؟

اما در ایران کدام سلبریتی‌ها از مد پایدار استفاده می‌کنند؟

نباید با دیدن بعضی سلبریتی‌های ایرانی که نسبت به کندن پوست حیوانات و به تن کردنشان حس بدی ندارند، از جامعه سلبریتی‌های ایرانی ناامید شد.

افراد زیادی در ایران برای حفاظت از محیط زیست تمام تلاششان را به کار می‌گیرند و سعی می‌کنند در انتخاب لباس‌هایشان هم دقت داشته باشند.سلبریتی‌هایی مثل فرهاد آئیش، مائده طهماسبی، میترا حجار و فاطمه معتمد آریا جزو افرادی هستند که سبک زندگی‌های حامی محیط زیست دارند.

برای مثال آئیش و طهماسبی گیاهخوار هستند و میترا حجار سفیر محیط زیست بنیاد نیکوکاری کمک (کیش مهر کتایون) است.

photo_2017-09-12_18-29-17-682x1024

لئوناردو دی کاپریو اما واتسون جسیکا آلبا دی کاپریو مد پایدار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین