کد خبر: 35865 A

ترنس مالیک فیلم جدیدش را در کن فروخت

ترنس مالیک فیلم جدیدش را در کن فروخت

شرکت فوکس سرچلایت با پرداخت ۱۴ میلیون دلار حق پخش تازه‌ترین تجربه کارگردانی فیلمساز برنده نخل طلا را در بازار کن از آن خود کرد.

ایران آرت: ترنس مالیک که سال ۲۰۱۱ با "درخت زندگی" جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برده بود، امسال با "زندگی پنهان" در بخش مسابقه مهم‌ترین رویداد سینمای اروپا و جهان حضور دارد؛ درامی زندگینامه‌ای با موضوع جنگ جهانی دوم و داستان جوانی اتریشی که به دلیل مخالفت با خدمت در ارتش آلمان هیتلری، به زندان می‌افتد.

به گزارش همشهری آنلاین، "زندگی پنهان" روز یکشنبه در کاخ اصلی کن روی پرده رفت و فوکس سرچلایت در رقابتی سخت با سونی، پارامونت، نتفلیکس و فوکوس فیچرز توانست حق پخش آن را در آمریکا و چند بازار بین‌المللی به دست آورد. گفته می‌شود رقم این قرارداد ۱۴ میلیون دلار بوده است. فوکس پیش از این پخش‌کننده "درخت زندگی" مالیک هم بود که علاوه بر بردن نخل طلا، نامزد دریافت سه جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمبرداری شد.

فیلمساز ۷۵ ساله آمریکایی در "زندگی پنهان" سراغ داستان و ماجراهای زندگی فرانتس یاگرشتاتر، سرباز اتریشی است که به جرم مخالفت کردن با خدمت در ارتش آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم به حبس و پس از آن مرگ محکوم شد. آلمانی‌ها دو سال پیش از پایان جنگ یاگرشتاتر را در ۳۶ سالگی اعدام کردند و کلیسای کاتولیک بعدها او را شهید راه ایمان به عقیده نام نهاد و ورود رسمی این کشاورز اتریشی را به بهشت اعلام کرد.

آگوست دیل در "زندگی پنهان" نقش یاگرشتاتر را ایفا کرده و والری پاکنر، ماتیاس اسخونارتس، برونو گنتس، توبیاس مورتی و ماریا سیمون دیگر بازیگران این فیلم ۱۷۳ دقیقه‌ای هستند که به نظر می‌رسد تا پیش از پاییز و آغاز فصل جوایز سینمایی در آمریکا روی پرده می‌رود.

 

جشنواره فیلم کن نخل طلای کن ترنس مالیک درخت زندگی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین