کد خبر: 35833 A

واکنش هنرمندان به قسمت پایانی "بازی تاج و تخت

واکنش هنرمندان به قسمت پایانی "بازی تاج و تخت

بسیاری از افراد سرشناس به قسمت پایانی "بازی تاج و تخت" و سرانجام سرزمین وستروس واکنش نشان دادند.

ایران آرت: پس از پخش اپیزود ششم و پایانی فصل هشتم "بازی تاج‌وتخت" (Game of Thrones)، هواداران سراسر دنیا به شبکه‌های اجتماعی آمدند و در مورد آخرین قسمت این سریال فانتزی پربیننده نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. سلبریتی‌هایی مانند "پدرو پاسکال"، "استیون کینگ"، و بسیاری دیگر از جمله‌ی افراد سرشناسی بودند که به بیان نظرات خود در مورد این اپیزود پرداختند.

در پایان اپیزود هشتاد و دو دقیقه‌ای و پایانی سریال تحت عنوان "تخت آهنین"، "ملکه سرسی" (لینا هیدی) به راستی مُرده بود، "تخت آهنین" به راستی و به معنای واقعی کلمه نابود شده و خاندان استارک سرانجام بر هفت اقلیم حکم‌فرمایی کرد.

این اپیزود مانند پنج قسمت پیشین فصل هشتم، از هم‌اکنون میان مخاطبین دو دستگی ایجاد کرده است. هواداران سرسخت "تاج‌وتخت" از ابتدای فصل هشتم و پایانی از مسیری که داستان در پیش گرفته بود ابراز نارضایتی کردند، انتقادی که با عبور روایت شورانرهای سریال "دیوید بنیاف" و "دن وایس" از مجموعه کتاب‌های "نغمه‌ی یخ و آتش" به نویسندگی "جورج آر.آر. مارتین" شکل گرفت و به جمع‌آوری بیش از ۱ میلیون امضاء برای بازسازی فصل پایانی منتهی شد.

به گزارش سی نما، "پدرو پاسکال" نظر خود در مورد قسمت پایانی را مختصر و مفید بیان می‌کند: "خفه شوید، بی‌نقص بود." درحالی که "کندرا ویلکینسون" مدل معروف آمریکایی این اپیزود را "پایانی درست و بسیار معقول" توصیف می‌کند. "استیون کینگ" به توئیت "اسکات وان دوویاک" رمان‌نویس که نوشته بود: "به ساخته شدن پیش‌درآمد علاقه‌ای ندارم، اما احتمالاً سریال تحت عنوان "آریا: غرب وستروس" را تماشا خواهم کرد." واکنش نشان داد و گفت او هم مایل است چنین داستانی را دنبال کند.

بازی تاج و تخت

"پیلو اسبک" بازیگر دانمارکی نقش "یورون گریجوی" در شبکه‌های اجتماعی نوشت: "پایان همین است!!" اما "جان بردلی" که ظاهراً در این اپیزود بطری آبی را در یکی از صحنه جا گذاشته بود می‌نویسد: "این اپیزود آخرین گام از سفری دراز و شگفت‌انگیز بود. سفری که برای من از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۹ جولای ۲۰۱۰ آغاز شد. از تاریخش مطمئن هستم چرا که به تازگی فرم جلسه‌ی تمرین آن روز را پیدا کرده‌ام."

"یوجین مایکل سایمون" بازیگر انگلیسی نقش "لنسل لنیستر" در مورد این قسمت می‌گوید: "این یک ماجراجویی بود که زندگی من و بسیاری دیگر از جمله بازیگران، عوامل و مخاطبین را تغییر داد. به افتخار میراثی که از بزرگ‌ترین خانواده‌ی بازیگران به جا مانده. برای آخرین بار [هشتگ]برای‌تاج‌وتخت."

"امیلیا کلارک" ستاره‌ی سریال در مصاحبه با "نیو یورکر" که پس از پخش اپیزود پایانی منتشر شده، فاش می‌کند که در جشنی پس از مراسم اسکار به میزبانی "بیانسه" خواننده آمریکایی و همسر او "جی زی" دیدار کرده است. در آن زمان خواننده مانند سایر هواداران در سراسر دنیا از تغییر موضع "دنریس تارگرین" اطلاعی نداشت.

کلارک در مورد آن رویارویی می‌گوید: "تنها می‌خواستم فریاد بزم: "خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم باز هم مرا دوست داشته باش هرچند که شخصیتم در سریال تبدیل به دیکتاتوری شود که دست به کشتار جمعی می‌زند! خواهش می‌کنم باز هم مرا نماینده‌ی شایسته‌ای برای زنان بدان."

MV5BNGI0NzNiZjItZDMyMS00ODZjLWIxZDAtNDc5ZGQ0NzQ0ZDAzXkEyXkFqcGdeQXVyMTkxNjUyNQ__._V1_SX1777_CR0_0_1777_999_AL_.0

او همچنین فاش می‌کند که نزدیک به دو سال قبل از اقدامات دنی در این فصل که شامل به آتش کشیدن "کینگز لندینگ" با اژدها و در نهایت به قتل رسیدن به دست معشوق پیشینش می‌شود آگاه شده است. کلارک می‌گوید: "با پریشانی به یک پیاده‌روی بسیار طولانی در اطراف لندن رفتم و دقیقاً نمی‌دانستم این مسئله را هضم کنم."

او در ادامه می‌گوید ترجیح می‌داده در فصل پایانی صحنه‌های بازی بیشتری با شخصیت‌های "میساندی" و "سرسی" داشته باشد و صحنه‌ی جنجالی تجاوز "کال دروگو" با بازی "جیسون موموآ" به دنریس را به یاد می‌آورد: "نمی‌شد از طرف مردی دوست‌داشتنی‌تر از این مورد تجاوز قرار گرفت…"

کلارک علاوه بر این در مورد فیلمبرداری فصل‌های دوم و سوم "بازی تاج‌وتخت" و کنار آمدن با عواقب خون‌ریزی مغزی و مشکلاتی که گریبان‌گیرش شده بود می‌گوید: "هر روز با افکار منفی می‌جنگیدم و با خود می‌گفتم، تو مریضی، از عهده‌اش برنمی‌آیی. خسته‌ای، تسلیم شو. بس کن. اما به سختی از آن عبور کردم."

او توضیح می‌دهد که شورانرهای سریال داستان دنریس را با "لارنس عربستان" مقایسه می‌کرده‌اند و در مورد صحنه‌ی پایانی می‌گوید: "از اینکه هواداران مرا "ملکه‌ی دیوانه" خطاب کنند لذت نمی‌برم… دوست داشتم که او را همانگونه که در آغاز بود نشان دهم: جوان، ساده‌لوح، کودک‌وار، صریح و پر از عشق و امید. بسیار تمایل داشتم که این خاطره از او باقی بماند."

"امیلیا کلارک" در مصاحبه‌ی دیگری با "اینترتینمنت ویکلی" در خصوص سرنوشت "مادر اژدها" می‌گوید: "خواندن فیلمنامه‌‌ی لعنتی بسیار دشوار بود. به من گفته بودند که حق با شخصیت شما است. شخصیت تصمیمی اتخاذ می‌کند و شما باید آن را درست بدانید. هرچند مدرسان بازیگری ممکن است با خواندن این مصاحبه بگویند "چرند است." یک بازیگر نباید از اینکه شخصیتش ناخوشایند به نظر برسد هراس داشته باشد. خود ما گاهی از این ناخوشایندتر می‌شویم. پس از گذشت ۱۰ سال همکاری با این سریال، منطقی به نظر می‌رسد. چه سرانجام دیگری باید پیدا می‌کرد؟ هیچ‌وقت قرار نبود ناگهان با خود بگوید: "بسیار خوب، حالا کتری را روی اجاق می‌گذارم و کلوچه می‌پزم و خوش می‌گذرانم و بعد چند بچه به دنیا می‌آورم." این اتفاق هرگز قرار نبود رخ دهد. او یک تارگرین است."

"سوفی ترنر" بازیگر نقش "سانسا استارک" نیز که در اپیزود پایانی به تاج‌وتخت شمال بسنده کرد و سرانجام پس از تحمل دشواری‌های بسیار به خواسته‌اش رسید، در مورد سرنوشت شخصیت خود در مصاحبه با "اینترتینمنت ویکلی" می‌گوید: "اصلاً ناراحت نشدم. برای اینکه از فصل اول به این سو، نقش سانسا آنچنان ارتباطی به فرمانروایی نداشت و قرار نبود ملکه باشد. او معتقد نیست که می‌تواند حکمرانی کند و نمی‌خواهد. او جایگاهش در شمال را می‌شناسد و می‌تواند بر مردم شمال و وینترفل فرمان براند. او احتمالاً صلاحیت [ملکه شدن در هفت اقلیم] را به یاری خانواده و مشاورانی مانند تیریون را دارد. اما تمایلی به حکمرانی بر تمام هفت اقلیم ندارد."

 

بازی تاج و تخت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین