کد خبر: 3576 A

3 جشنواره جهانی و بزرگداشت برای کیارستمی

3 جشنواره جهانی و بزرگداشت برای کیارستمی

3 جشنواره‌ی جهانی با محوریت بزرگداشت عباس کیارستمی در حال برگزاری است

ایران آرت: 3 جشنواره‌ی جهانی در ابتدای سال شمسی با محوریت بزرگداشت عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران در حال برگزاری است.

بیست و دومین جشنواره فیلم «ویلنیوس» که از 3 تا 17 فروردین در کشور لیتوانی در حال برگزاری است، برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی را با نمایش فیلمهای "76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی" ساخته سیف الله صمدیان و فیلم‌های "منو خونه ببر"، "کپی برابر اصل"، "زیر درختان زیتون"، "باد ما را خواهد برد"، "ده" و "طعم گیلاس" برپا داشته است.


سی و یکمین جشنواره فیلم فریبورگ از 11 تا 19 فروردین در کشور سوییس در حال برگزاری است و فیلمهای "76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی" ساخته سیف‌الله صمدیان و "منو خونه ببر" را در برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی و فیلم‌های "برعکس" ساخته الیکا مهرانپور، "اژدها وارد می‌شود!" ساخته مانی حقیقی و مجموعه فیلم انیمیشن "قصه‌های کوچک اشباح" را که ساخته شش سینماگر از شش کشور و از جمله نازنین سبحان سربندی است را در برنامه خود دارد.

سی و ششمین جشنواره فیلم استانبول نیز از 16 تا 27 فروردین در ترکیه برگزار خواهد شد و کتایون شهابی در میان  اعضای هیات داوران جشنواره حضور دارد.

فیلم‌های "76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی" ساخته سیف الله صمدیان و "منو خونه ببر" در برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی به نمایش درآمده و فیلم‌های "وارونگی" ساخته بهنام بهزادی، "رفتن" ساخته نوید محمودی و "سیب" ساخته سمیرا مخملباف در این جشنواره به روی پرده خواهند رفت.

 


فیلم "زیر سایه" ساخته بابک انوری نیز در این رویداد به نمایش در می‌آید.

 

جشنواره بین المللی عباس کیارستمی بزرگداشت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین