کد خبر: 3572 A

سومین فیلم محبوب دنیا: پدرخوانده 2

سومین فیلم محبوب دنیا: پدرخوانده 2

وب سایت Imdb لیستی از 100 فیلم محبوب سینمای جهان در تاریخ را رتبه‌بندی کرده است

ایران آرت: وب سایت Imdb طی سالیان گذشته تمامی فیلم های به نمایش در آمده در جهان را به داوری مخاطبان قرار داده و بر همین اساس بهترین و شاید بهتر بگوییم محبوب ترین های سینمای جهان در طول تاریخ را رتبه بندی کرده است.

«پدرخوانده ۲»، رتبه سوم محبوب ترین فیلم های تاریخ سینما

سال ۱۹۵۸ «مایکل کورلئونه» (پاچینو) درگیر سرو سامان بخشیدن به امپراتوری ای است که از پدرش، «دون ویتو» (براندو) به ارث برده است. داستان به طور موازی زندگی «مایکل کورلئونه» قبل از انقلاب کوبا و زندگی «ویتو کورلئونهٔ» جوان، مهاجرت او از سیسیل به آمریکا و چگونگی رسیدن او به قدرت را نشان می‌دهد و اینکه مایکل چگونه در دادگاه به دفاع از خود در مقابل اتهامات می پردازد.
این داستان سومین فیلم پرطرفدار تاریخ سینما به نام پدرخوانده ۲ ساخته فرانسیس فورد کاپولا است. داستانی که بازگشتی به گذشته پدرخوانده یک نیز به حساب می آید.

این فیلم در بخش های بهترین بازیگر نقش اول مرد: آل پاچینو،بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: مایکل گازو،بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: لی استراسبرگ،بهترین بازیگر نقش مکمل زن: تالیا شایر،بهترین طراحی صحنه نامزد اسکار شد و توانست بهترین فیلم، بهترین کارگردانی،بهترین فیلم‌نامه اقتباسی،بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: رابرت دنیرو، بهترین موسیقی فیلم،بهترین کارگردانی هنری را به دست بیاورد.
ال پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال ، دایان کیتن ، جان کازال بازیگران اصلی پدرخوانده دو را تشکیل می دانند.

آل پاچینو پدرخوانده 2 کورلئونه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین