کد خبر: 35472 A

مردی که هواداران "بازی تاج و تخت" باید مدیون او باشند

مردی که هواداران "بازی تاج و تخت" باید مدیون او باشند

جورج آر آر مارتین از تأثیرپذیری خود از جی آر آر تالکین می‌گوید و بیان می‌کند او کاری کرده که عاشق فرم فانتزی حماسی شود و اثری چون "بازی تاج و تخت" خلق شود.

ایران آرت: هواداران "بازی تاح‌وتخت" باید قدردان "جی.آر.آر. تالکین" باشند. "جورج آر.آر. مارتین" نویسنده‌ی رمان‌های منبع الهام سریال "بازی تاج‌وتخت" به همراه "نیکلاس هولت" و‌ "لیلی کالینز" ستارگان و "دوم کاروکاسکی" کارگردان "تالکین" (Tolkien) چهارشنبه شب در لوس آنجلس در مراسم فرش قرمز این فیلم بیوگرافیکال در مصاحبه با ورایتی از رابطه‌ی خود با "ارباب حلقه‌ها" اثر حماسی تالکین گفتند.

مارتین می‌گوید: "او کاری کرد که عاشق فرم فانتزی حماسی شوم. او فانتزی هرچیزی که پیش از آن وجود داشت را بازتعریف کرد." او با اشاره به تأثیر سه‌گانه‌ی حماسی تالکین بر آثار خود می‌گوید: "می‌خواستم سه‌گانه‌ای به نام "بازی تاج‌وتخت" بنویسم. اما حالا سه‌گانه‌ی من هفت جلد کتاب شده – البته اگر دو کتاب باقی مانده را به پایان برسانم."

بر اساس گزارش سایت 30نما، مارتین فیلم "تالکین" را "عمیقاً تکان‌دهنده" توصیف می‌کند و از اجتناب اثر از کلیشه‌هایی مثل تصویر نویسنده‌ای که پشت یک ماشین تحریر نشسته و کاعذی را مچاله می‌کند ستایش کرده است. او می‌گوید در عوض، فیلم در مورد "رابطه‌ی عاشقانه‌ی تالکین بود. رابطه‌ی دوستانه‌اش. تالکین به عنوان مرد جوانی که سال‌های دانشکده را سپری می‌کند و تأثیری که این دوران بعدها بر نویسندگی‌اش می‌گذارد."

هولت که در فیلم نقش شخصیت اصلی را بازی کرده پیش از بازی در پروژه یکی از طرفداران نویسنده بوده است. او می‌گوید: "پیش از این فیلم، نمی‌دانستم که دنیای این کتاب‌ها و شخصیت‌هایش از کجا آمده است. من در آثار او غرق شدم و اکنون پیشینه و لایه‌هایش را می‌فهمم."

تالکین

هولت می‌گوید بازی در نقش "جی.دی. سالینجر" در فیلم "شورش در گندم‌زار" (Rebel in the Rye) او را جذب بازی در نقش نویسندگان کرده است: "به شدت به ذهن نویسندگان علاقه‌مندم."

کاروکاسکی با زندگی تالکین تنها در خانواده‌ای فقیر ارتباط برقرار کرده است. او می‌گوید: "این داستان‌ها به اولین دوستان من تبدیل شدند. تبدیل به دنیایی شدند که می‌توانستم به آن بگریزم."

"لیلی کالینز" با بازی در نقش "ادیث برات" همسر تالکین تجربه‌ای شاعرانه داشته است. او با خواندن "ارباب حلقه‌ها" دوران کودکی را پشت سر گذاشته و همین مسئله موجب شده برای بازی در نقش یک "الف‌" در فیلم‌های "پیتر جکسون" تست بازیگری بدهد. او این نقش را به دست نمی‌آورد اما اکنون که سال‌ها از آن ماجرا می‌گذرد خود را در دنیای تالکین سهیم می‌داند. او می‌گوید: "بازی در نقش زنی که الهام‌بخش [ارباب حلقه‌ها] بوده به نحوی هجوآمیز است. وقتی که این نقش را به دست آوردم نمی‌توانستم جلوی خنده‌ام را بگیرم."

کالینز اگرچه یکی از هواداران تالکین است اما در جلسه‌ی پرسش و پاسخ پس از اکران فیلم اعتراف می‌کند که "هری پاتر" کتاب محبوب اوست. این جمله‌ی کالینز واکنش مارتین را به دنبال دارد: "گندالف می‌تواند دامبلدور را شکست دهد."

فیلم "تالکین" از جمعه ۱۰ می در آمریکا اکران شده است.

بازی تاج و تخت جورج آر آر مارتین جی آر آر تالکین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین