کد خبر: 35436 A

تحریم ایالت جنجالی جورجیا توسط هالیوود

تحریم ایالت جنجالی جورجیا توسط هالیوود

سه کمپانی فیلمسازی اعلام کردند دیگر فیلم‌های خود را در ایالت جورجیا فیلمبرداری نمی‌کنند

ایران آرت: ایالت جورجیا در ایالات متحده که با بایکوت شدن به خاطر قوانین جنجالی بیگانه نیست، حالا در معرض یک تحریم جدید از سوی هالیوود است. سه کمپانی فیلمسازی اعلام کردند به دلیل تصویب قانون ضد سقط جنین در این ایالت، دیگر فیلم‌های خود را در جورجیا فیلمبرداری نمی‌کنند.

برایان کمپ فرماندار جمهوریخواه این ایالت روز سه شنبه قانونی را امضا کرد که به «لایحه تپش قلب» مشهور شده و بر اساس آن سقط جنین بعد از شنیده شدن اولین تپش قلب حیاتی جنین ممنوع است. این یعنی سقط بعد از شش هفتگی جنین ممنوع خواهد بود. استثناهایی مانند در خطر بودن جان مادر یا بارداری ناشی از تجاوز و هتک حرمت توسط بستگان درجه یک در این قانون وجود دارد اما فقط به این شرط که زن به پلیس گزارش دهد.

به گزارش آی سینما به نقل از هالیوود ریپورتر، در اواخر ماه مارس وقتی که این قانون در مجلس جورجیا به تصویب رسید، چهره‌هایی مانند الیسا میلانو و جون دایان رافائل و جورج تاکی علیه آن موضع گرفتند. حالا که این قانون به امضای فرماندار رسیده سه شرکت فیلمسازی تصمیم گرفته‌اند که تولید فیلم در این ایالت را تحریم کنند.

کمپانی کیلر فیلمز که فیلم‌هایی مانند «نخستین اصلاح شده» و «کارول» را تولید کرده، اعلام کرد تا زمانی که این «قانون مسخره» لغو نشود، ایالت جورجیا را به عنوان لوکیشن فیلم‌هایش انتخاب نمی‌کند.

دیوید سایمن خالق سریال‌های «استزاق سمع» و The Deuce که صاحب کمپانی بلون ددلاین است، در توییتر خود با انتشار متنی علیه این قانون موضع گرفته و نوشته تا زمانی که این قانون پابرجاست، لوکیشن‌های واقع در این ایالت را از تولیدات خود حذف می‌کند.

مارک دوپلاس هم که شرکتش با نتفلیکس قرارداد چهار فیلم بسته، در توییتر اعلام کرد دیگر در جورجیا کار نمی‌کند.

اما اتحادیه فیلم آمریکا (MPAA) که نماینده پنج استودیوی اصلی هالیوود استژ موضعگیری محتاطانه‌تری داشته و اعلام کرده از نزدیک این قانون را دنبال می‌کند و منتظر رای نهایی دیوان عالی می‌ماند.

یک مقام مسئول این اتحادیه با اشاره به این که صنعت فیلم و تلویزیون در جورجیا بیش از ۹۲ هزار شغل ایجاد کرده و زندگی خانواده‌های زیادی به آن بستگی دارد، خواستار خویشتنداری تا زمان اعلام رای دیوان عالی آمریکا شده است.

در سال ۲۰۱۶ قانون مشابهی در ایالت داکوتای شمالی به تصویب رسید، اما دیوان عالی آمریکا آن را لغو کرد. اما این بار نگرانی فعالان حقوق زنان به این واقعیت برمی‌گردد که ترکیب دیوان عالی از سال ۲۰۱۶ تا به حال تغییر کرده و برت کاوانا که یک چهره محافظه کار است به دیوان راه پیدا کرده و قانونگذاران جورجیا روی همین تغییر حساب باز کرده‌اند.

در سال‌های اخیر سریال‌های مهمی مانند «مردگان متحرک»، «اوزارک» و «چیزهای عجیب» در این ایالت فیلمبرداری شده‌اند و مارول هم چند فیلم اخیر خود مثل «نگهبانان کهکشان ۲»، «پلنگ سیاه» و «انتقامجویان» را در استودیوهای پاینوود در آتلانتا مرکز ایالت جورجیا فیلمبرداری کرده است.

هالیوود سینما ایالت جورجیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین